Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پليس توکيو يک نرم‌افزار ضد آزار جنسي موسوم به Digi Police را در ژاپن منتشر کرده که در ساعات شلوغي و در هنگامي که شخصي اقدام به دست‌درازي فيزيکي به ديگري مي‌کند با صداي بلند پيامي را پخش کرده يا پيغامي مبني بر حضور يک آزاردهنده جنسي در ميان جمعيت را نمايش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايرنا ، به گفته پليس توکيو اين نرم‌افزار موبايل با استقبال بي‌نظير عموم مواجه شده و تاکنون 237 هزار مرتبه توسط کاربران دريافت شده است، همچنين هرماه در حدود 10 هزار کاربر جديد اين نرم‌افزار را دريافت مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معمولاً قربانيان آزار جنسي به قدري دچار وحشت مي‌شوند که نمي‌توانند فرياد بزنند، ولي با استفاده از اين نرم‌افزار مي‌توانند بدون فرياد زدن، حضور آزاردهنده جنسي در ميان جمعيت را به سايرين اعلام کنند.
بر اساس گزارش پليس توکيو، در سال 2017 ميلادي نزديک به 900 مورد دست‌درازي جنسي در مترو وقطارهاي زيرزميني شهر توکيو گزارش شده است اما به گفته پليس، اين آمار تنها بخش کوچکي از ماجراست و اغلب قربانيان آزار جنسي هرگز آن را گزارش نمي‌کنند.
اين نرم‌افزار در ابتدا براي اطلاع‌رساني به سالمندان و والدين در خصوص کلاهبرداران و ولگردان توسعه يافت؛ اما بعداً قابليت دفع آزاردهندگان جنسي نيز به آن اضافه شد.
در پايان سال گذشته ميلادي يکي از هنرمندان مشهور ژاپن که مورد حمله قرار گرفته بود اين نرم‌افزار را در يک مصاحبه تلويزيوني معرفي کرد و همين امر موجب محبوبيت سريع نرم‌افزار شد.
به اعتقاد محققان اين نرم‌افزار يک ابزار بسيار مفيد براي «قربانيان خاموش» تعرض جنسي محسوب مي‌شود. يکي از متخصصان خدمات اجتماعي که در دوره بازآموزي با 800 آزاردهنده جنسي کار کرده است در اين رابطه گفت: «آزاردهندگان جنسي براي اينکه جرم ارتکابي آن‌ها به پليس گزارش نشود، به سراغ افراد خجالتي و گوشه‌گير مي‌روند.» در مقررات ژاپن براي دست‌درازي جنسي 6 ماه حبس يا 500 هزار ين جريمه نقدي پيش‌بيني شده است و در صورتي که فرد مجرم اقدام به تهديد يا اعمال خشونت کند مدت حبس وي به 10 سال افزايش مي‌يابد.
دست‌درازي جنسي در قطارهاي مترو ممکن است در هر کشوري رخ دهد، اما ديدگاه سنتي ژاپني‌ها که بر اساس آن مردان نسبت به زنان برتري دارند، مي‌تواند موجب استمرار اين نوع تعرض شود.
راه‌آهن شرقي ژاپن در ساعات شلوغي، واگن‌هاي اختصاصي زنان را در قطارهاي خود تعبيه کرده و در برخي از خطوط راه‌آهن به دليل تعدد اين جرم، دوربين‌هاي امنيتي نصب کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی مشهد متهم به جعل مهرهای ادارات مشهد به دام افتاد. - اخبار استانها -

سرهنگ محمد چراغ  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس امنیت عمومی با رصدهای اطلاعاتی خود به خبری مبنی بر فعالیت فردی سودجو در زمینه جعل مهر و اسناد دولتی دست یافته و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند.

 این مقام انتظامی افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس متهم پس از اطمینان از فعالیت های مجرمانه این فرد با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری جاعل 55 ساله در بازرسی از مخفیگاهش در یکی از مناطق غرب شهر مشهد 32 عدد انواع مهر دستگاه های دولتی و اصناف، یک دستگاه کامپیوتر و یک دستگاه اسکنر کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهم ادامه دارد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • کار خوب پلیس در حمایت از شهروند خبرنگاران