Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان ظهر یکشنبه در شورای فنی استان اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های این شورا برای پیشبرد اهداف حداکثر بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی در بدنه کارشناسی توجیهات لازم را داشته باشند، افزود: همچنین موارد مالی حقوقی و فنی در قالب نشست‌های داخلی اطلاع رسانی و با سیاست‌های کلی دولت همراه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میر جعفریان با بیان اینکه وقتی مسئله‌ای در شورای فنی مصوب می‌شود، راه برای همه فرارها بسته می‌شود، افزود: تاکید شورا بر این است که بدنه کارشناسی دستگاه‌ها توجیه و مدیران ظرفیت‌های استان را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کند.

وی تاکید بر استفاده دستگاه‌ها از مصالح استاندارد بومی بیان کرد: همچنین از دستگاه‌ها خواستاریم نیازهایشان را اعلام کنند تا بین استفاده از تولیدات هم توازنی برقرار شود.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه صلاحیت پیمانکاران و مشاوران به صورت دوره‌ای سنجیده شود، گفت: کسی که متعهدانه کار می‌کند باید در تشخیص صلاحیت‌ها دیده شود.

وی خواستار رعایت کیفیت در انجام پروژه‌ها شد و افزود: کوچک‌ترین اهمال در کیفیت پروژه‌ها قابل جبران نیست بنابراین نیازمند توجه ویژه است.

میرجعفریان با اشاره به پروژه ساخت ۱۰ هزار مسکن محرومان در استان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۸ هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که تنها ۴۵ درصد آنها طی چند سال گذشته بازسازی شده و استاندارد هستند.

وی با بیان اینکه ۳۶ هزار واحد روستایی استان فاقد استحکام هستند، اظهار کرد: همچنین ۲۰۳ هزار واحد مسکونی در شهر داریم که سالانه دو و نیم درصد از آنها به دلیل کیفیت نامناسب تخریب می‌شوند.

میرجعفریان با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌ها باید برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن همت کنند، گفت: نباید اجازه دهیم قیمت‌های کذایی ایجاد شود بلکه می‌طلبد تولید کنندگان مصالح ساختمانی و واحدهای صنفی از این ظرفیت به نفع مردم استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در صدور پروانه‌ها در مساکن روستایی مشکل وجود دارد که نیازمند همکاری نظام مهندسی با شهرداری است.

کد خبر 4672445

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در دست ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 2میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف طرح ملی مسکن در دست ساخت است.

او با بیان اینکه 45هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن به محدودۀ شهرها الحاق شده‌است، اضافه کرد: ساخت 57شهرک برای اجرای این طرح در کشور مصوب شده‌است.

مقاوم‌سازی 115هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: مراحل تصویب ایجاد بخشی از شهرک‌ها برای اجرای طرح ملی مسکن به پایان رسیده‌ و واحدهای مسکونی در این شهرک‌ها ساخته شده‌است.

مالکی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن در لرستان به‌دلیل مشکل تأمین زمین دشوار شده‌است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی این عقب‌ماندگی را باید با هم‌افزایی جبران کنند.

او با اشاره به تأمین 300 هکتار زمین در لرستان بیان کرد: اگر مشکل تأمین زمین در این استان رفع شود شاهد سرعت در اجرای طرح ملی مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که واحدهای مسکونی با پیشرفیت فیزیکی 70درصد را تا پایان سال 1403 تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد