Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه فرشاد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها و همچنین برجسته‌سازی سطح پیاده‌روها و پارک رفع موانع عبور و مرور معلولان باید با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری صورت بگیرد.

وی اظهارداشت: برای پیگیری موضوع مناسب‌سازی معابر و اماکن در استان از ۲ سال پیش دبیرخانه‌ای در بهزیستی دایر شده و در قالب حدود ۲۰ تیم این موضوع را در تمام شهرهای استان به جد دنبال و رصد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در زمینه مناسب‌سازی در شهر اصفهان ۸۰ واحد دولتی مورد بررسی قرار گرفته و یکهزار و ۴۰۰ نقطه در استان برای مناسب سازی نمره‌گذاری شده است.

فرشاد با اشاره به فعالیت ها و اقدامات مطلوبی که در شهرداری اصفهان با حمایت معاونت عمرانی استانداری در مقوله مناسب سازی صورت گرفت، گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته تاکنون حدود ۴۰ درصد معابر در استان برای معلولان مناسب سازی شد و می توان گفت از این میزان تنها یک سوم آن طبق مقررات شهرسازی و معماری استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نقش مهمی در امر مناسب سازی معابر دارد و با وجود اقدامات رو به جلو خوبی که تاکنون در آن صورت گرفته ولی همچنان جای کار به ویژه در امر تردد و استفاده معلولان از اتوبوس های سریع السیر و بی آر تی باقی است.

این مسوول، مهمترین رویکرد بهزیستی را مناسب سازی معابر و فضاهای شهری و خارج کردن معلولان از انزوا و حضور در جامعه ذکر کرد و گفت: در واقع بازخورد رفتار احساسی مردم با معلولان از رفتار مسوولان با این قشر تاثیر می‌پذیرد.

وی بیان داشت: بنابراین در ابتدا لازم است مسوولان و متصدیان امور معلولان با دغدغه خاطر بیشتر و جدی تری امور مربوط به این قشر را در جامعه پیگیری کنند.

اکنون ۱۲۰ هزار معلول در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ثبت شد که این تعداد یک پنجم آمار معلولان در استان است و پیش بینی می شود که دستکم ۵۰۰ هزار فرد معلول در استان ساکن باشند.

از مجموع معلولان زیر پوشش بهزیستی اصفهان ۲۸ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۲۳ هزار نفر معلول ذهنی هستند.

/ ‏۶۰۲۶/‏۶۹۹۴

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۶۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارمنستان و آذربایجان ‌اعلام کردند که اصلاح مرزهای خود را به عنوان بخشی از تلاش‌های عادی‌سازی روابط، آغاز کرده‌اند.

ماه گذشته، «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان با درخواست باکو برای بازگرداندن چهار روستای مرزی که بخشی از آذربایجان در زمان اتحاد جماهیر شوروی بود، موافقت کرد.

دو کشور هفته گذشته مجدداً تأیید کردند که بر اساس نقشه‌های مربوط به دوران شوروی در تعیین حدود مرزها در این منطقه پیشروی می‌کنند، تصمیمی که باعث اعتراض ساکنان روستاهای ارمنی مجاور شد.

امروز -سه‌شنبه- وزارت کشور دو کشور از آغاز کار تحدید حدود در محل خبر دادند.

آذربایجان گفت که گروه‌های متخصص در حال انجام «روشن‌سازی مختصات براساس مطالعات ژئودزیکی زمین» هستند، در حالی که ارمنستان «انتقال هر بخش از خاک ارمنستان» به باکو را در نتیجه تحدید حدود رد کرد.

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر