Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری صبح یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت اشتغال معلولان استان در محل بهزیستی استان زنجان، به اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۸۴ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی معلولان استراتژی سازمان بهزیستی است، اظهار کرد: بهزیستی به توانمند کردن معلولان توجه می‌کند چراکه توجه به این امر مهم باعث کاهش هزینه‌های سازمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: اشتغال معلولان باعث استقلال معلولین می‌شود و خوشبختانه بهزیستی استان هم در ایجاد اشتغال جامعه هدف موفق عمل کرده است.

محمدی قیداری تاکید کرد: خدمات بهزیستی از مرکز محوری به خانواده محوری گرایش پیداکرده و ۹۰ درصد از فعالیت‌های سازمان به نهادهای غیر دولتی واگذارشده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای معلولان اشتغال است، افزود: ایجاد اشتغال برای این افراد با ارائه تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و حمایت‌های دولتی به‌ویژه اجرای قانون سه درصدی اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: بهزیستی به‌عنوان یک نهاد دولتی حمایتی از همه ظرفیت‌ها برای توانمندسازی معلولان استفاده می‌کند و خوشبختانه یک واحد تولیدی هم در استان از ظرفیت معلولان استفاده کرده است.

محمدی افزود: بهزیستی برای ایجاد زمینه‌های اشتغال برای معلولان تلاش می‌کند و برای تحقق سهم اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی برنامه ریزی ویژه دارد.

کد خبر 4671964

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند