Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اکبری عصر یکشنبه در کارگروه پسماند خراسان‌جنوبی بیان کرد: متأسفانه در خراسان‌جنوبی در اکثر موارد دفن زباله در زباله گاه‌ها به شیوه اصولی و بهداشتی صورت نمی‌گیرد و به ویژه در شهرستان‌ها این موضوع جلوه بیشتری دارد.

مدیرکل محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امیدواریم با اخطارهای صورت گرفته به شهرداران برخی شهرستان‌ها در آینده شاهد وضعیت بهتری در دفن زباله باشیم، یادآور شد: در حوزه بی خطرسازی پسماندهای پزشکی نیز اقدامات بسیار مثبتی در خراسان‌جنوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی نخعی نژاد کارشناس مسئول پایش محیط زیست خراسان‌جنوبی نیز در این زمینه با اشاره به اینکه در اکثر زباله گاه‌های خراسان‌جنوبی دفن پسماند به شیوه اصولی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: تاکنون در این زمینه ۸۰ اخطار به شهرداران و بخشداران خراسان‌جنوبی داده شده است.

وی با بیان اینکه ۳۰ اخطار نیز به مراکز غیر مجاز خرید و جمع آوری ضایعات داده شده است، گفت: طرح جامع مدیریت پسماند فقط در بشرویه و فردوس به تصویب رسیده ولی آن هم در اجرا ناقص و با مشکلات عدیده‌ای همراه است.

کارشناس مسئول پایش محیط زیست خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط در زمینه بی خطرسازی پسماندهای پزشکی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و ۹۰ درصد مراکز پزشکی استان در این راستا همکاری لازم را دارند.

کد خبر 4672606

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن اکبری مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه
  • برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود