Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@02:15:10 GMT

قدمت یکصد ساله‌ هنرستان میرک گرامی داشته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۸۷۷۹

قدمت یکصد ساله‌ هنرستان میرک گرامی داشته می‌شود

آیین نکوداشت یکصد سال آموزش هنر در تبریز (میراث میرک) از دوازده تا هفدهم مرداد ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، پوستر آیین نکوداشت یکصد سال آموزش هنر در تبریز رونمایی شد. این پوستر با پس‌زمینه‌ای آبی و همچنین نمادهایی از هنر گرافیک و نقاشی که از رشته‌های اصلی هنرستان هنرهای زیبای میرک است، به همت حامد بقال‌بهتاش، امید مجیدپور، پیمان برادران و علی قاسمی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد محمدپور»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آئین با اشاره به قدمت یکصد ساله‌ی هنرستان میرک و پروش اساتید بنام کشوری و هنرمندان شاخص و برجسته در این هنرستان، هدف از برگزاری آیین نکوداشت صد سالگی هنرستان میرک را بازتعریف آموزش هنر با تاکید بر پیشینه‌ درخشان آن در تبریز عنوان کرد.

وی تاکید کرد: این همایش صرفا یک همایش گذرا و سطحی نیست، بلکه یک رویداد و پدیده‌ی فرهنگی و هنری است که می‌بایست دامنه‌ی تاثیرات آن در حوزه‌ی آموزش هنر قابل لمس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با مروری بر تاریخ آموزش هنر، ‌می‌توان مشاهده کرد که در دهه‌های گذشته ابتلاء به  کمیت‌گرایی سبب آسیب‌هایی در کیفیت آموزش هنر شده است، اما در برهه‌ی کنونی دغدغه‌ی ما، کیفیت آموزش و تربیت نسل هنرمندانی توانمند و اثرگذار است.

وی، با تاکید بر لزوم احیای رابطه‌‌ استاد و شاگردی در نظام سنتی آموزش هنر،‌ تصریح کرد: نگاهی به رابطه‌ی  استاد و شاگرد در نظام معاصر آموزش هنر، می‌تواند خلاءها و مشکلات این حوزه را نمایان سازد؛ چراکه بی‌شک یکی از مهمترین دلایل درخشش هنرها در گذشته همین رابطه‌‌ی بین استاد و شاگرد بوده که نمایانگر جهان‌بینی هنرمندان است و نشان می‌دهد که این نظام بیش از آن که تعلیمی باشد، پرورشی است.

محمدپور تاکید کرد: این نظام آموزشی، در کنار انتقال فنون و مهارت‌ها محلی برای کسب فضایل اخلاقی و تربیتی نیز بود و این امر موجبات تعالی هنر و هنرمند را فراهم می‌آورد.

وی تاکید کرد: آموزش صرفا در جهت ‌تولید اثر هنری نیست، بلکه تحلیل و درک مفهوم هنر و هدایت جریان هنر در جهت زایندگی و پویایی و تکوین شخصیت و جایگاه انسانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،‌ با اشاره به این‌که هنرستان‌ها به عنوان یک مرکز علمی و کاربردی تلقی می‌شوند گفت:  امیدواریم آموزش و پرورش و دانشگاههای هنری با حضور و هم‌افزایی در کنار یکدیگر در این رویداد، نقش بی‌بدیلی در تعالی فرهنگ و هنر استان ایفا نمایند.

گفتنی است، آیین نکوداشت یکصد سال آموزش هنر در تبریز (میراث میرک) از دوازده تا هفدهم مردادماه در تبریز برگزار خواهد شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شیراز کتابخانه های عمومی خراسان جنوبي بیرجند استان همدان روزنامه خراسان جنوبی اوقات فراغت اردبیل هنرستان میرک تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله

شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آنها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری آزمون نهایی دانش آموزان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ معلمان در جامعه‌ توسعه یافته در صف اول تکریم قرار دارند
  • وعده‌های مدیریتی « تاکید بر اتمام هرچه سریع‌تر آزادراه ارومیه-تبریز» ادامه دارد
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گام مهمی در روند قانون‌گذاری است
  • آیین تکریم از مقام معلم در شهرستان دشتی برگزار شد
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • نرخ ارز امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد