Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیدخام روز یکشنبه در اولین نشست هیات اندیشه ورز در دفتر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با ارائه گزارشی از روند و زمینه‌های شکل گیری آن گفت: برنامه یزی لازم برای افزایش سرمایه و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف و اولویت های اصلی هیات های اندیشه ورز است.

این مسئول افزود: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی از جمله آسیب‌های اجتماعی دارای اولویت در کشور هستند که اقدامات پیشگیرانه ویژه ای در قالب طرح های پیشنهادی مصوب از سوی هیات اندیشه ورز استان می تواند در کنترل و کاهش این معضلات اجتماعی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تاثیر و نقش اتاق‌های فکر و هیات های اندیشه ورز در پیشرفت فکری و اجرایی دستگاه ها و سازمان های دولتی تاکید کرد و گفت: یکی از فواید مهم هیات های اندیشه ورز به کار گرفتن خرد جمعی است که این اقدام مهم باعث می‌شود خروجی کار با اشکال کمتری روبرو شود.

بیدخام همچنین گفت: نگاه کلان به موضوع های اجتماعی و نحوه مدیریت این موضوع ها در دستگاه های اجرایی وظیفه هیات های اندیشه ورز است و این مهم باید با مشارکت، همکاری و هم‌افزایی بین سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای دولتی محقق شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در خصوص تشریح وظایف هیات های اندیشه ورز خاطرنشان کرد: دستیابی به مختصات اجتماعی با تاکید بر ویژگی ها، فرصت ها، تهدیدات و پتانسیل های محلی و بومی بر اساس مطالعات صورت گرفته در استان، ارائه پیشنهاد برنامه عمل برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی متناسب با اقتضائات محلی و تجربیات استانی، ایده سازی، نظریه پردازی در زمینه مسائل اجتماعی برای ایجاد تفاهم منطقی در جامعه و تصمیم سازی استراتژیک در سیاست گذاری و اعمال مدیریت علمی بر پایه مبانی علمی، دینی، و انقلابی از مهمترین وظایف و دورنمای هیات های اندیشه ورز به حساب می آیند.

بیدخام یادآور شد: اگر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به‌خوبی فرهنگ‌سازی کنیم بدون شک موضوعات به اقدامات سلبی و پیشگیری انتظامی نخواهد رسید که تحقق این موضوع در گرو توجه به اتاق های فکر در قابل هیات های اندیشه ورز است.

۹۹۲۵*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند