Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مورد تاریخچه کشف پاشنه بلند منابعی متفاوت وجود دارد، اما یکی از پرتکرار‌ترین منابع این است که کفش پاشنه بلند مردانه از ایران وارد اروپا و به سرعت مد شده و درنهایت پس از مدتی نیز در سراسر جهان منسوخ شده است.

کفش پاشنه بلند مردانه سال‌ها پیش برای حفظ ثبات افرادی که اسب سوار بودند استفاده می‌شد. درواقع روایت‌ها اشاره به این موضوع دارند که سرداران پارسی برای ایتسادن روی اسب و تیراندازی از اسب پاشنه بلند استفاده می‌کردند؛ بنابراین کاربرد اولیه این کفش‌ها نظامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدتی بعد، این کفش‌ها وارد اروپا شد. درواقع پوشیدن کفش پاشنه بلند مردانه در قرن هفدهم اروپا، نماد اشراف بود. طبیعی سات که ان زمان خبری از سنگفرش خیابان و زمین هموار نبود و در نتیجه به جز اشراف که با اسب و درشکه مخصوص تردد می‌کردند، افراد فقیر که در زمین ناهموار حرکت می‌کردند، قادر به پوشیدن کفش پاشنه بلند نبودند.

شاید برایتان سوال باشد چگونه کفش پاشنه بلند پارسی سر از اروپا درآورد. در قرن ۱۷ میلادی این کفش‌ها توسط سفارت ایران در دوران شاه عباس اول به اروپا معرفی شد. ضمیمه پاشنه بلند به نمادی از طبقه و وضعیت سلطنتی مانند شاه لوئیس IV فرانسه بود.

بر اساس منابع تاریخی، مقامات یک پاشنه خاص را بر اساس رتبه اجتماعی به هر فرد اختصاص داده بودند. برای مثال پاشنه یک و نیم اینچی برای مردم معمولی بود، ۱ اینچ اضافه برای بورژوازیها، ۱ اینچ اضافه‌تر برای شوالیه ها، ۲ اینچ برای اشراف و ۲/۱ اینچ برای شاهزادگان.

این کفش‌ها نسبت به کفش‌های پاشنه بلند امروزی زنان ظاهری مردانه و خشن داشتند و به مرور زمان توسط زنان نیز مورد استقبال واقع شدند تا جایی که پس از انقلاب فرانسه در دهه ۱۷۸۰ پاشنه‌ها به عنوان بخشی از مد لباس زنان محبوب‌تر شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرگرمی کفش کفش پاشنه بلند کفش پاشنه بلند مردانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز بلند ارلینگ هالند به سوی کفش طلای لیگ برتر با هت تریک یک نیمه‌ای مقابل وولورهمپتون

مهاجم نروژی سیتیزن‌ها نقش خود را به عنوان یک ماشین گلزنی، به خوبی ایفا می‌کند. 

ارلینگ هالند طی ۴۵ دقیقه نخست دیدار منچسترسیتی - وولورهمپتون موفق شد برای بیست و یکمین‌بار در دوران حرفه‌ای خود، هت تریک کند.

طرفداری | مهاجم ۲۳ ساله سیتیزن‌ها در دقایق ۱۲، ۳۵ و ۳+۴۵ دروازه تیم مهمان را باز کرد تا در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ۲۴ گله شود و بالاتر از الکساندر ایساک (۲۰) و کول پالمر (۲۰) بخت اصلی کسب کفش طلای این مسابقات باشد. 

هالند همچنین توانسته است طی ۶۳ بازی لیگ برتری، ۶ بار هت تریک کند تا از این حیث، بالاتر از نام‌های بزرگی همچون رود فن نیستلروی، رابین فن پرسی و دیمیتار برباتوف (همگی ۵ هت تریک) قرار بگیرد. 

«چرا همیشه ۳ تا؟» طرح جالب اسکواکا از ارلینگ هالند با الهام از شادی گل معروف ماریو بالوتلی ارلینگ هالند کم کم برای نگهداری توپ‌های بعد از هت تریک، جا کم می‌آورد!
اثری از لایو اسکور طرح بلیچر ریپورت به مناسبت هت تریکی دیگر از ارلینگ هالند

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • رازهای خوش تیپی مردان
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • خیز بلند ارلینگ هالند به سوی کفش طلای لیگ برتر با هت تریک یک نیمه‌ای مقابل وولورهمپتون
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • نیمه‌نهایی لیگ اروپا | گام بلند لورکوزن برای صعود با پیروزی مقابل یاران آزمون+ فیلم خلاصه بازی
  • نیمه‌نهایی لیگ اروپا | گام بلند لورکوزن برای صعود با پیروزی مقابل یاران آزمون
  • ببینید | حمله جنگنده‌های اسرائیل به دمشق؛ صدای انفجار بلند شد