Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@01:10:32 GMT

دلیل وجود تفاوت قیمت برخی داروها در داروخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۹۷۰۱

دلیل وجود تفاوت قیمت برخی داروها در داروخانه‌ها

ساعت24 - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران دلایل وجود تفاوت قیمت برخی داروها در داروخانه‌های مختلف را تشریح کرد.

مهران ولایی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی اندازه‌ گیری فشار خون ، اظهار داشت: ۵۶ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در این طرح مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در پاسخ به این پرسش که «به چه میزان  به داروخانه ها و قیمت متفاوت برخی داروها نظارت دارید؟»، بیان داشت: نظارت بر داروخانه‌ها انجام می‌شود؛ البته باید گفت متفاوت بودن قیمت برخی داروها به این خاطر است که لیبل برخی داروها مربوط به 3 تا 5 سال پیش است و برخی کارخانه‌های سازنده دارو این لیبل‌ها را از قبل چاپ کرده‌اند و قدیمی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان داشت: این در حالی است که وقتی برای داروخانه فاکتور صادر می‌شود لیبل‌ها  برای گذشته است و این اتفاق پیش می‌‌آید که بیمار وقتی داروها را تهیه می‌کند این تصور را دارد که گران‌فروشی صورت گرفته است.

ولایی با تاکید بر اینکه درصد بسیار کمی با گرانفروشی دارو مواجه هستیم، گفت:‌  البته منکر تخلفات دیگر نیستیم؛ ضمن اینکه بعضی اوقات داروخانه‌ای دارویی را به قیمت قدیم ارائه می‌کند و در داروخانه دیگری داروی جدید با نرخ جدید ارائه می‌شود و به دلیل اینکه داروی جدید برای داروخانه‌ای نیامده است و آن داروخانه دارو را در انبار خود داشته است؛ در نتیجه این اختلاف قیمت به وجود می‌آید. 

وی در پاسخ به این پرسش که «چقدر بر مراکز تهیه مواد غذایی و بهداشتی نظارت دارید و مردم چگونه می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند؟»، خاطرنشان کرد: کارخانه‌های تحت پوشش ما کارخانه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی است.

ولایی ادامه داد: اگر مردم به موارد تخلفی در این خصوص برخورد کردند، می‌توانند با تلفن گویای 1490 وزارت بهداشت تماس گرفته و آن را اعلام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به وجود تحریم‌ها با کمبود دارو مواجه هستیم؟»،گفت: هنوز کمبود دارو به حدی که مردم آن را احساس کنند وجود ندارد؛ البته شاید چند روزی دارویی کمیاب شود و این نیز به خاطر مسیر تولید و ترخیص زمان‌بر داروست اما بعد از مدتی آن دارو توزیع می‌شود.

ولایی تصریح کرد:‌ مردم به دلیل این که احساس می‌کنند یک دارویی در مقطعی موجود نبوده است به خرید زیاد آن دارو مبادرت می‌کنند و عملا یک دپوی خانگی از دارو ایجاد شده و این کار باعث کمبود مقطعی و کاذب دارو می‌شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: داروخانه قیمت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • افرایش دو برابری داروخانه‌ها در خوی
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • پرمصرف‌ترین داروها در ایران
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمب شدند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند