Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@02:17:47 GMT

رودخانه کشکان ۴۰ نقطه اضطراری دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۹۷۹۲

رودخانه کشکان ۴۰ نقطه اضطراری دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: اعتبارات مهندسی رودخانه در لرستان بسیار ناکافی است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری به علت دبی بی‌سابقه و حجم بالای سیلاب رودخانه کشکان، در بسیاری از نقاط هندسه رودخانه تغییر پیدا کرده و تعدادی از روستاها یا به‌کلی شسته، محو و یا بخش زیادی از روستاها تخریب شده و مابقی آن‌ها که در بستر و حریم ۲۵ سال قرار نمی‌گیرند به علت تغییر مسیر رودخانه با یک بارش معمولی و نرمال غرقاب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: روستاهایی که در سیل اخیر به علت دوره بازگشت بالا (بیش از ۵۰۰ ساله) غرقاب شدند، ولی در بستر و حریم ۲۵ ساله قرار ندارند و در حال حاضر درجاسازی می‌شوند به‌هیچ‌وجه ایمن نیستند زیرا سازه‌های حفاظتی آن‌ها از بین رفته و با وقوع یک سیلاب با دوره بازگشت حتی ۱۰ سال غرقاب خواهند شد.

این مسئول اضافه کرد: لازم است این روستاها قبل از شروع بارندگی‌ها و وقوع هرگونه سیلابی، ساماندهی و ایمن‌سازی شوند.

میرزایی یادآور شد: اعتباراتی که جهت ساماندهی، لایروبی و اصلاح مسیر رودخانه‌ها به شرکت آب منطقه‌ای لرستان اختصاص داده شده، معادل ۴۵ میلیارد تومان است که در مقابل این همه خسارات به رودخانه‌های استان، بسیار اندک است و با آن تنها ۲ یا ۳ نقطه را می‌توان ساماندهی کرد.

وی بیان کرد: جهت ساماندهی حدود ۴۰ نقطه اضطراری از رودخانه کشکان در محدوده شهرستان‌های پل‌دختر، چگنی و خرم‌آباد به حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

میرزایی تصریح کرد: اگر قبل از شروع بارندگی‌ها، طرح‌های مهندسی رودخانه کشکان در شهرستان‌های پل‌دختر و معمولان، چگنی و خرم‌آباد تأمین اعتبار و اجرا نشود، در صورت وقوع سیلاب‌های با دوره بازگشت کمتر از ۲۵ ساله در این نقاط هم تلفات جانی و هم خسارت مالی زیادی خواهیم داشت.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دبی سیل رودخانه نقطه کشکان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن کودک کامفیروزی در رودخانه کر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، پسر ۹ ساله ساکن شهر خانیمن کامفیروز هنگام توپ بازی در کنار رودخانه کر، به دلیل پرت شدن توپ در آب و تلاش برای گرفتن آن به داخل رودخانه می‌افتد.
افراد حاضر در آنجا پس از تماس با اورژانس، این کودک را به درمانگاه امام رضا کامفیروز منتقل می کنند و تیم درمانگاه و اورژانس موفق می‌شوند کودک را احیا ریوی کنند اما پسر ۹ ساله به دلیل افت شدید ضریب هوشی  جان خود را از دست می دهد.

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویر تازه از عملیات جستجوی کودک ٥ ساله غرق‌شده در رودخانه خرسان
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • غرق شدن کودک کامفیروزی در رودخانه کر
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن