Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام‌ حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان شامگاه یکشنبه، 30 تیر در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره‌کل تأمین اجتماعی استان کرمان با وی گفت: تأمین اجتماعی برای انسان یک ضرورت است و در کنار سایر نیازهای روزانه باید حتماً دیده شود.

وی با بیان اینکه نعمت سلامت و امنیت دو نعمت بسیار بزرگ است که به انسان آرامش می‌دهد، افزود: بازگشت سلامت به انسان بعد از بیماری یک کار پیچیده و سخت است و نیاز است که انسان پشتوانه خوبی در این زمینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان با بیان اینکه بیمه تقش مهمی در سلامت و امنیت جامعه بر عهده دارد و در کنار امنیت و سلامت، عزت آدم است که به هیچ طریقی نباید زیر سوال برود، بیان کرد: تأمین اجتماعی در واقع برای انسان در زمان مشکلات و نیاز عزت‌آفرین است.

وی با اشاره به اینکه اسلام با رفاه جامعه هیچ مخالفتی ندارد و در رابطه با نیازهای انسان مباحث زیادی دارد، اظهار کرد: رفاه برای انسان یک اولویت و ضرورت بوده و اسلام طرفدار رفاه و زندگی بدون دغدغه برای هر انسانی است.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه رفاه با تجملات تفاوت دارد و رفاه بشر رفع نیازهای یک جامعه در هر زمینه‌ای است، گفت: بعضی چیزها چه باشد و چه نباشد در زندگی انسان مهم نیست اما بعضی نیازها برای زندگی آدمی ضرورت دارد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی در واقع برای انسان آرامش ایجاد می‌کند و از این بابت یک نیاز است، افزود: خیلی از مردم سازمان تأمین اجتماعی را یک سازمان دولتی می‌دانند در حالی‌که غیر از واقعیت است و تأمین اجتماعی کاملاً مردمی است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هر لحظه دغدغه مردم کاهش پیدا کند و تأمین اجتماعی وظیفه سنگینی دارد، گفت: این سازمان هیچ منابع دولتی ندارد و تمام درآمد آن را مردم تأمین می‌کنند و باید برای مردم هم هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه باید دخالت‌های دولت از تأمین اجتماعی کاهش پیدا کند و نمایندگان مجلس نیز باید در این حوزه بهتر و بیشتر پیگیری کنند، تصریح کرد: تأمین اجتماعی باید در راستای حق بیمه‌شدگان خود تلاش کند؛ چرا که درآمد این سازمان توسط کارگران و کارفرمایان تأمین می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی علیدادی تامین اجتماعی سلامت امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، به نقل از دیوان محاسبات، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران 33 درصد تعیین شده است در حالی که بیش از 99 درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده‌اند که سهام مازاد بر 33 درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • دانش، معنویت و مهارت، لازمه معلم نمونه است
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود