Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:17:59 GMT

ساخت یک مسجد در الحسیمه مراکش دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۴۱۵

ساخت یک مسجد در الحسیمه مراکش دردسرساز شد

ساخت یک مسجد در الحسیمه مراکش باعث شد تا مقامات الحسیمه، شهروند مراکشی مقیم خارج را به دلیل ساخت این مسجد به دادگاه فرابخوانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم 24، یک شهروند مراکشی مقیم خارج از این کشور یک مسجد در منطقه دوار ایت خرار در شهر الحسیمه با هزینه شخصی خود ساخت که این مسئله برای وی دردسر ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع محلی گزارش داد: مقامات شهر الحسیمه، این شهروند مراکشی مقیم خارج را به دلیل ساخت این مسجد به دادگاه احضار کردند.

این منابع اعلام کرد: احضار وی به دادگاه باعث غافلگیر شدنش شده است. مقامات الحسیمه ادعا کردند که این فرد مجوز لازم را برای ساخت مسجد نگرفته است.

تعدادی از ساکنان این منطقه این واکنش مقامات و مسئولان وزارت اوقاف و امور اسلامی این منطقه را محکوم کردند، زیرا این فرد نیکوکار تنها قصد کمک کردن به مردم این منطقه را داشته است که این مسئله خشم مردم را نیز درپی داشته است.

اما مقامات وزارت اوقاف حسیمه از ثبت این مسجد در فهرست خود امتناع کردند و وی را به دادگاه برای پاسخگویی احضار کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، این شهروند نیکوکار مراکشی به دلیل نیاز مردم این منطقه دست به این اقدام زده است، زیرا مردم این منطقه به مسجد نیاز داشتند. اما واکنش مقامات حسیمه وی را غافلگیر کرد.

شهر حسیمه مراکش از شهرهای ساحلی و گردشگری اصلی این کشور به شمار می آید. شهر آثار باستانی و دیدنی فراوان دارد که اماکن دینی مانند مسجد العتیق ، مسجد ادوز، مسجد قدیمی المزمه  در ساحل اصفیحه در حسیمه از مهمترین این مکان ها به شمار می آید.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه روزنامه ارزانی شبستان خراسان جنوبي شیراز بیرجند کتابخانه های عمومی اوقات فراغت زلزله مسجدسلیمان دادگاه مراکش مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر مطهر شهید گمنام پس از تشییع خودرویی از میدان بسیج تا مسجد الرضا (ع) اشکذر، بر روی دستان مردم شهید پرور دارالعباده از مسجد الرضا (ع) تا پارک بزرگ شهر اشکذرنیز تشییع شد.  پیکر پاک این شهید گمنام پس از تشییع باشکوه بر دستان مردم در محل پارک بزرگ شهر، شهرستان اشکذر به خاک سپرده شد. این شهید گمنام ۱۸ ساله و در جزیره‌ی مجنون و در عملیات خیبر به شهادت رسیده است.

دیگر خبرها

  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • کنایه سنگین روحانی به زاکانی و شورای شهر تهران
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر