Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به لزوم تقویت تشکل‌های کارگری گفت: مشکل اصلی جامعه کارگری قراردادهای موقت است که باید برای رفع این مشکل با تعامل و همفکری اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در نشست تشکل‌های کارگری با موضوع روابط کار با اشاره به اقدامات انجام شده و ابهامات احتمالی اظهار داشت: به نظر می‌رسد جامعه کارفرمایی از عضویت در کمیسیون ماده 22 سر باز می زنند و جامعه کارگری هم برای عضویت مردد و بی انگیزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات اصلی ما قراردادهای موقت است و مخالفتی با قانون کار نداریم، ادامه داد: تا سال 63 تمام کسانی که به نوعی جامعه هدف کارگری بودند قرارداد دائم داشتند و قراردادهای موقت چندان نداشتیم و از ابتدای دهه 70 قراردادهای موقت مطرح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به صدور رای در کمیسیون ماده 22 اضافه کرد: رای صاده در هیات 22 اجرایی بود و کارفرما مجبور بود تمکین کند اما امروز به دلیل وجود قرارداد موقت، کارفرما از راه تعامل وارد شده و صبر می‌کند تا قرارداد کارگر به اتمام برسد و دیگر این قرارداد را تمدید نکند.

وی بیان داشت: گرچه رای در کمیسیون ماده 22 به نفع جامعه کارگری صادر می شود اما بعد از اتمام قرارداد کارگر، رای صادره ارزشی ندارد چون کارگر تمدید قرارداد نمی شود.

ریاحی با انتقاد از اخراج کارگران از کار افزود: کسی که اعتبارنامه او را به عنوان شورا یا نماینده ما و جامعه کارگری صادر می کنیم به این معنی نیست که پس از اتمام قرارداد، وجاهت قانونی نداشته باشد بلکه تا پایان دوره شورا از وجاهت قانونی برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در زمینه تشکل های کارگری و شوراها تصریح کرد: اگر این موضوع کشوری باشد آماده مکاتبه و طرح موضوع در سطح کلان هستیم تا بر اساس تعامل این مشکل نیز حل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد اظهار داشت: انتقادات تشکل های کارگری وارد است و وقتی ابلاغ عضویت برای نماینده کارگری در تشکل ها صادر می کنیم، بر اساس زمانبندی 2 ساله ای که در احکام آمده است باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: اگر کسی به عنوان نماینده کارگری در هر تشکلی عضو شد و حکم آن از سوی اداره کار تایید شد، لازم است ضوابط قانونمند در این خصوص رعایت شود حتی اگر قرارداد کارگر یک ماهه باشد از مصونیت عضویت برخوردار است.

ریاحی با بیان اینکه قانون گذار باید بند "د" ماده 21 را نیز اصلاح کند افزود: مشکلات کارگران و کارفرمایان به یکدیگر مرتبط است لذا همه ما باید به عنوان کسانی که در این حوزه مسئولیت داریم به دنبال راه حل هایی باشیم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جامعه قانون قانون کار کار و رفاه اجتماعی یزد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل

ایسنا/اردبیل معاون پیشگیری از جرم دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل گفت: یکی دیگر از عوامل اصلی فروش قرارداد به نام تعاونی‌های مسکن واهی و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد، شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.

مرتضی طاهری‌فرد، ۱۳ اردیبهشت با اعلام خبر شناسایی و دستگیری یک دلال و واسطه فروش قراردادهای واهی زمین، افزود: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب تمامی دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف، یکی دیگر از عوامل اصلی فروش قرارداد به نام تعاونی‌های مسکن واهی و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد، شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.

طاهری‌فرد افزود: از نامبرده ۴۰۰ فقره قرارداد سهم مالک واهی که در دست فروش به مردم بود، کشف شده است.

همچنین حسین سالاری معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل هم اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل که با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف، موجب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود، شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.

سالاری افزود: در بازرسی از بنگاه املاک وی، تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • رشد ۴۰.۷ درصدی ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس/ مشکلات سامانه خودنویس رفع می‌شود
  • نماینده کارگران: وزیر کار به دنبال کنار گذاشتن تشکل‌های کارگری است
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • تصویب دائمی شدن قراردادهای کار در کمیسیون اصلی دولت
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس
  • سقف قرارداد های موقت ۵ ساله می‌شود؟
  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند