Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@13:23:43 GMT

تشویق ملکه برای زیست مجردی دختران مسلمان!

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۸۸۶

تشویق ملکه برای زیست مجردی دختران مسلمان!

به گزارش جهان نيوز، «آیا زنان مجرد شاد ترند؟» این عنوان خبری بود که چند روز پیش بخش فارسی زبان شبکه بی بی سی آن را منتشر و برای بیشتر دیده شدن خبر، به تبلیغ آن در صفحه اینستاگرام خود نیز پرداخت.

خبری که شاید در ابتدا یک مطلب پژوهشی و تحقیقی به نظر آید اما کمی دقت به مضمون آن نشان می دهد که این مطلب تنها یک پژوهش نیست و شروعی برای یک هدف بلندمدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدفی به نام «کاهش ازدواج و جمعیت کشورهای فارسی زبان و مسلمان» که پشت ظاهر عادی و معمولی اخبار بی بی سی پنهان است اما نشان از تلاش برای به راه انداختن یک جریان فکری می دهد.

جریانی که سناریو اولیه آن در قالب یک خبر پژوهشی آن هم در بخش فارسی زبان شبکه بی بی سی منتشر می شود و نگارش مطلب به حدی زیرکانه است که مخاطب تصور وجود جریانی فکری برای تغییر شیوه زندگی وی را حس نمی کند.
این سناریو چند روز پیش با انتشار خبری با مضمون اینکه «آیا زنان مجرد شادترند؟» شروع شد. در ادامه این مطلب نیز بی بی سی به برخی مزایای تجرد! پرداخته و نوشته است:

«مجردها روابط اجتماعی بهتر و محکم‌تری دارند، از تحصیلات بهتر برخوردارند و از شغل خود بیشتر از افراد متاهل لذت می‌برند، غذاهای سالم‌تر می‌خورند و در سن پیری تنهایی را کمتر احساس می‌کنند.

تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مجردها ۲۵ درصد جمعیت عصر پساصنعتی را تشکیل می‌دهند. فرصت‌های شغلی، آزادی‌های مالی، شهرنشینی، آزادی زنان، سکولاریزم جهانی و نظام‌های رفاهی سبب شده‌اند که نیازهای اقتصادی، اجتماعی افراد به ازدواج و تشکیل یک خانواده‌ای سنتی کاهش یابد.»  
در ادامه این مطلب نیز تجربه چندین بانوی آسیایی و مسلمان از کشورهای افغانستان و پاکستان درباره مزایای مجردی مطرح شده و به این شکل طرح آراستن چهره تجرد در مقابل ازدواج کلید می خورد. به نحوی که بازگو کردن احساس دختری افغانستانی از مزایای طلاق و گرفتن جشن طلاق نیز بخشی از خبر بی بی سی را تشکیل می دهد.


در بخش دیگری از این مطلب نیز با تشویق زنان و دختران به حمایت از افزایش تجرد، به توهین به شخصیت وجودی زن و انکار غریزه انسانی «تولید نسل» پرداخته شده است.
به طوری که در ادامه این خبر آمده است: «ما همه باید با هم به حمایت از دخترانی برخیزیم که خود را فراتر از وسیله تولید نسل و ارضای خاطر دیگران می‌بینند و به آنان اطمینان بدهیم که به نیرو و همت‌شان باور کرده و به دیده قدر نگریسته می‌شوند.»  
اما نکته قابل توجه آن است که حمایت شبکه بی بی سی از تجرد و تلاش برای منصرف کردن جوانان از ازدواج تنها به بخش فارسی زبان این شبکه محدود میشود. بخشی که مخاطبان اصلی آن کشورهای مسلمان نشینی ازجمله افغانستان، تاجیکستان و ایران هستند.

تلاش رسانه رسمی بازتاب دهنده خط فکری رسانه رسمی انگلیس برای کاهش آمار ازدواج، کاهش فرزند آوری و در نهایت کاهش جمعیت در کشورهای آسیایی به ویژه ایران در حالی انجام می شود که دولت انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی با ارائه تسهیلات مختلف در حال تشویق کردن جوانان به ازدواج و تولد فرزند بیش تر هستند.  
تشویق‌های دولت انگلیس برای افزایش فرزند آوری شهروندان
از سال ۱۹۹۰ و به دنبال کاهش نرخ ازدواج ها و از سوی دیگر افزایش میزان طلاق ها، طرح های تشویق به ازدواج در اروپا اجرا شد. بر اساس این طرح ارائه تسهیلات مالی، کاهش پرداخت مالیات شهروندی، اختصاص بودجههای خاص به زوج های جوان به منظور ترغیب جوانان به ازدواج انجام می شود. علت اصلی اعطای این امتیازها نیز افزایش ارزشهای خانوادگی و کاهش شمار فرزندان تک والدینی مطرح شده است.

به علاوه کاهش نرخ ازدواج در انگلیس طی سال های اخیر موجب نگرانی مسئولین این کشور شد و ۳ سال پیش دیوید کامرون نخست وزیر این کشور اعلام کرد: خانواده پایه و اساس جامعه را تشکیل می دهد و به منظور ترغیب افراد جامعه به تشکیل خانواده، زوج های جوان مشمول تخفیف مالیاتی خواهند شد.

از سوی دیگر فرزندآوری به عنوان یکی از مسائل مهم در سیاست گذاری های دولت بریتانیا به شمار می رود و دولت برای تشویق زوج ها به تولد فرزند بیشتر امتیازات و تسهیلات مالی، شغلی و رفاهی گوناگون به آنها ارائه می دهد.
  به طوری که بر اساس طرح های تشویق به فرزندآوری، مادران شاغل میتوانند برای تولد فرزند خود حدود ۵۲ هفته مرخصی زایمان دریافت کنند و در ایام این مرخصی نیز از تمامی مزایای شغلی و ارتقا جایگاه بهره مند خواهند شد.

از سوی دیگر دولت انگلیس برای تولد هر فرزند، علاوه بر اعطا انواع کمک هزینه به والدین، خدمات مختلفی ازجمله امکانات رفاهی در ایام تحصیل کودک و تامین هزینه های رشد طفل را برای والدین فراهم می کند.

با وجود مصوب بودن شرایط قانونی برای تشویق شهروندان به ازدواج و به ویژه فرزندآوری در انگلیس، شاهد تلاش بریتانیا برای کاهش نرخ ازدواج جوانان در کشورهای دیگر از جمله کشورهای مسلمان و ایران هستیم. تلاشی که از طریق رسانه رسمی این کشور و به صورت غیر مستتقیم در حال انجام است و با مطرح کردم معایب ازدواج، تجرد را به افراد القا می کند.

منبع: مهر کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!

به گزارش همشهری آنلاین مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد.

این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می خواهم مسلمان شوم

اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»

به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.

نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.

در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

کد خبر 847332 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد تا با بانوی گرگانی ازدواج کند
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • جزئیات یک تصمیم پرسروصدا؛ ژوزه مورایس چگونه مسلمان شد؟
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • غافلگیری بزرگ باشگاه سپاهان؛ مورایس چطور مسلمان شد؟ | یک حادثه و یک نفر!
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • روایت سرمربی سپاهان از مسلمان شدن و ازدواج با خانم بازیگر
  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟