Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@09:35:04 GMT

خروجی سد زاینده‌رود پنجم مردادماه کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۱۸۲

خروجی سد زاینده‌رود پنجم مردادماه کاهش می‌یابد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: پنجم مرداد ماه سالجاری خروجی سد زاینده رود کاهش خواهد یافت و رهاسازی مجدد برای نوبت دوم کشت تابستانه پس از اعلام برنامه صنف کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

حسن ساسانی امروز دوشنبه -۳۱ تیرماه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ورودی و خروجی سد زاینده‌رود ۷۳ مترمکعب در ثانیه است، اظهار کرد: هم اکنون ذخیره سد به ۷۹۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در یک مرحله ۲۸ خرداد ماه خروجی سد زاینده رود کاهش یافت زیرا توزیع آب در غرب اصفهان براساس برنامه زمان بندی انجام شده بود و براساس توافق کمیته پنج نفره بامداد ۱۴ تیرماه مجدد خروجی سد برای کشت تابستانه رهاسازی شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان ادامه داد: کاهش مجدد خروجی سد زاینده رود، پنجم مرداد ماه انجام می شود و بین ۱۰ تا ۱۵ روز برای رهاسازی نوبت دوم کشت تابستانه فاصله خواهد بود.

ساسانی گفت: افزایش خروجی مجدد سد بنابر پیشنهاد صنف کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، مردادماه اعلام شده و شرکت آب منطقه ای آب را توزیع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس توافق کمیته پنج نفره قرار بر این شد که رهاسازی آب برای کشت تابستانه طی دو نوبت انجام شود، حجم در نظر گرفته شده برای کشت تابستانه کشاورزان غرب و شرق و شمال اصفهان ۳۵۰ میلیون مترمکعب است و باید ۴۵۰ میلیون مترمکعب نیز با در نظر گرفتن شرب، در سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان باقی بماند. از بهمن ماه گذشته تا کنون در سه مرحله آب برای کشت کشاورزان رهاسازی شده است. بنابر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان تا خرداد ماه امسال ۵۰۰ میلیون مترمکعب به کشاورزان اصفهان اختصاص یافته است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی حقابه داران زاینده رود شرکت آب منطقه ای اصفهان صنف کشاورزان وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه، تا اواسط وقت فردا (دوشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای بارشی از بعد از ظهر فردا تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه مذکور از روز چهارشنبه تقویت شده، به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

به گفته زورآوند دمای روزانه هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد خبر 6091357

دیگر خبرها

  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد