Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@00:12:39 GMT

نتایج پاورلیفتینگ در نورسلطان؛ هلهله برای شکست؟

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۴۶۸

نتایج پاورلیفتینگ در نورسلطان؛ هلهله برای شکست؟

بررسی ها نشان می دهد که کاروان اعزامی پارپاورلیفتینگ ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در نور سلطان، نتایج نامطلوبی کسب کرده است. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ رسانه ها نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کانال ایران پاراالمپیک نوشت:مسابقات پارا پاورلیفتینگ قهرمانی جهان در شهر نور سلطان قزاقستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی کشورمان که از مدعیان و قدرت های این رشته در دنیا به شمار می رود، با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و دو برنز و در مجموع، هفت مدال، به کار خود به عنوان تیم سوم جدول رده بندی پایان داد. در این کاروان، شاهد حضور حسین توکلی به عنوان سرمربی نیز بودیم که نخستین تجربه اش بود.

اکنون که هیاهوی خبری و رسانه ای مربوط به این رقابت ها به اتمام رسیده، فرصت خوبی است که تحلیل دقیق و موشکافانه به این رویداد داشته باشیم. آیا تیم اعزامی توانست به موفقیت درخوری دست یابد یا بررسی ها نشان می دهد که اوضاع بر وفق مراد نیست و هلهله برای شکست صورت گرفته است؟ در این راستا، به چند نکته اشاره می کنیم تا مخاطب خود به درکی درست از واقعیت های این تیم برسد.

1-  تیم ملی ایران در دوره قبل مسابقات، در مجموع به سکوی نایب قهرمانی رسید. این بار، تیم ایران سوم شد که یک پله سقوط را نشان می دهد. سقوط یک پله ای ایران در سال منتهی به پارالمپیک 2020 توکیو، کمی نگران کننده است!

2-  در دوره قبل رقابت ها که در ژاپن برگزار شد، تیم ملی کشورمان موفق به کسب 9 مدال رنگارنگ شد؛ یعنی تمام نفرات اعزامی روی سکو رفتند. این بار، فقط هفت مدال کسب شد که این افت ناگهانی، بار دیگر این سوال را ایجاد می کند که مبادا تغییرات کادر فنی در آستانه این رویداد، تصمیمی غیرمدیریتی و غیر فنی بوده است! البته، افزایش یک مدال طلا نیز در نوز سلطان روی داده که در تحلیل کلی، راهگشای این نگرانی نیست.

3-  اگرچه این مطلب فرصتی برای بررسی های تکمیلی و جدولی را ندارد؛ اما بررسی های مقایسه ای نشان می دهد که سطح رکورد نفرات اعزامی به جهانی نور سلطان در قیاس با نتایج ثبت شده در مسابقات قهرمانی آسیا، نه تنها با رشد همراه نبوده که کاهش نیز در موردی داشته است! این مطلب در کنار کاهش رتبه و تعداد مدال، یکی از موفق ترین تیم های ورزشی پارالمپیک را با چالش مواجه می کند.

در پایان، بررسی ها نشان می دهد که کاروان اعزامی پارپاورلیفتینگ ایران در مسابقات جهانی 2019 در نوز سلطان، نتایج نامطلوبی کسب کرده که هر ناظری را نگران می کند. اگر نخواهیم از واژه شکست استفاده کنیم، بایستی این تیم را در این آوردگاه ناکام بدانیم. حسین توکلی نیز با وجود قهرمانی در وزنه برداری، هرگز مربی طراز اول و توانمندی نبوده و نتایج این رقابت ها نیز موید این واقعیت تلخ است.

اگرچه هنوز برای قضاوت قطعی و نهایی زود است؛ اما به نظر می رسد برای پاورلیفتینگ کشور در پارالمپیک با این کادر فنی و نتایج کسب شده، باید نگران بود. شاید فردا برای نگرانی دیر باشد!

انتهای پیام/

R1015135/P/S9/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد‌ شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رییس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، ایشان هم از این موضوع استقبال کرد و مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور اینجانب، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت گیرد.

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری باید.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیند‌های بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • درخشش جانبازان و توان یابان قمی در مسابقات قهرمانی کشور
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب 3 مدال برنز
  • پایان کار امیدهای بوکس با کسب ۳ مدال برنز در قهرمانی آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز