Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین؛ مراسم رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره عبرات، شامگاه یک‌شنبه 30 تیرماه، با حضور سیدجعفر موسوی، تولیت عتبه حرم حضرت سیدالشهدا(ع)، در قم برگزار شد.

تولیت عتبه حسینی در این مراسم اهمیت کار هنری را در معرفی پیام اربعین حسینی بسیار مهم برشمرد و گفت: امروز در عصر جهان ارتباطات باید از ابزارهای مختلف هنری برای معرفی اربعین و پیام امام حسین(ع) بهره بگیریم تا این پیام جهانی به تمام تشنگان معارف اهل‌بیت(ع) معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنر تأثیر به‌سزایی در معرفی فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) دارد و نباید از این ابزار غفلت کنیم، از این رو برگزاری سوگواره عبرات کار بسیار ارزشمندی است که باید این گونه کارهای فرهنگی و هنری را در اولویت کارهای تبلیغی قرار داد.

تولیت عتبه حسینی تصریح کرد: گاهی شعر و قالب‌های مختلف هنری به قدری در میان زائران و نشر معارف تأثیر می‌گذارد که ضیافت از زائران در اربعین این گونه تأثیر ندارد، بنابراین قدر این کارهای هنری و فرهنگی را بدانید و از آن به درستی استفاده کنید.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور تولیت عتبه حسینی گفت: کمیته فرهنگی اربعین در تلاش است با همکاری هنرمندان و فرهیختگان بتواند فرهنگ زیارت اربعین را در قالب‌های مختلف هنری در جهان اسلام گسترش دهد.

حامد نگارش، دبیر چهارمین سوگواره عبرات، نیز در حاشیه این مراسم گفت: خوشبختانه این سوگواره از سه سال پیش آغاز شده و در این مدت شاهد استقبال بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ بودیم و در تلاش هستیم از این طریق فرهنگ حسینی را توسعه و نشر بدهیم.

وی یادآور شد: فراخوان چهارمین سوگواره عبرات از اول مردادماه، در 9 بخش شعر و ادب، داستان و سفرنامه، خوشنویسی، نقاشی و تصویرسازی، پوستر، عکس، فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی سوگواره عبرات رونمایی از پوستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه

مراسم رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی
  • ۵۰ اثر گرافیکی در آیین گرامیداشت واقعه طبس رونمایی شد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه