Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: دولت توان کنترل قیمت کالا‌های اساسی را ندارد و البته اجناس نیز از مجرا‌های مختلف به کشور وارد می‌شوند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند نرخی بودن قیمت کالا‌های اساسی اظهار داشت: این مسئله همیشه در کشور ما وجود داشته و نظارت کاملی هم بر روی آن نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امروز به دلیل کمبود اجناس بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه نگاه نظارتی دولت بر اقتصاد و قیمت کالا‌های اساسی ضعیف است، گفت: دولت توان کنترل قیمت کالا‌های اساسی را ندارد و البته اجناس نیز از مجرا‌های مختلف به کشور وارد می‌شود و چند نرخی بودن ارز نیز به این مسئله دامن می‌زند. به همین دلیل قیمت‌ها متفاوت است.

رضایی با بیان اینکه یکی از وظایف مجلس نظارت است، گفت: ما از راه‌های مختلف این موضوع را به دولتی‌ها یادآوری می‌کنیم، زیرا جز استیضاح، تذکر، اعتراض و فریاد زدن که کار دیگری از دست‌مان برنمی‌آید. گوش شنوایی نیست و ما هم ابزاری جز این چیز‌هایی که گفتم نداریم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها از مجلس دهم انتقاد می‌کنند که این مجلس کارآمد و قوی نیست، گفت: این حرف درستی نیست چرا که مجلس بخشی از حاکمیت است و همه قدرت در دست مجلس نیست.

وی تأکید کرد: یعنی اگر برجام خوب پیش رفته بود و وضعیت اقتصادی اینگونه نمی‌شد آیا باز هم مجلس را متهم می‌کردید که این مجلس ضعیف است. این درست نیست که برخی‌ها، چون به اهداف نمی‌رسند همه مشکلات را سر نمایندگان مجلس می‌کوبند.

رضایی خاطرنشان کرد: من به شما می‌گویم که شفافیت این مجلس از همه بیشتر بوده است و مصداق بارز آن نیز بررسی مجلس در خصوص لایحه بودجه است. چرا که نمایندگان مجلس در این خصوص با تمام توان روشنگری کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عضو فراکسیون امید حاکمیت استیضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صالحی گفت: با هدف تأمین کالا‌های مورد نیاز جامعه، از نیمه دوم اسفند پارسال تا کنون، بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است که به‌منظور کنترل قیمت در حال توزیع هستند.

او افزود: اقلام طرح تنظیم بازار به میزان ۸ تن برنج وارداتی هندی، ۵ تن شکر، ۴ تن گوشت منجمد بوده که با نرخ مصوب دولتی در این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان اظهارداشت: توزیع برنج هندی با قیمت کیلویی ۳۵هزار تومان و همچنین شکر با قیمت کیلویی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت منجمد کیلویی ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه اقتصاد مقاومتی توسط اتحادیه تعاونی روستایی سپیدان عرضه شده است.

صالحی یادآور شد: همچنین شش و نیم تن میوه شب عید شامل سیب سفید و قرمزبه قیمت ۲۶ هزار تومان، پرتقال هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و خرما کیلویی ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین و در سطح شهرستان توزیع شد.

او گفت: در روز‌های آینده مرغ منجمد نیز برای کنترل بازار مرغ گرم در شهرستان توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان تصریح‌کرد: به منظور مقابله با گران‌فروشی و احتکار اقلام و کالا‌های اساسی، بازرسی از فروشگاه‌های مربوط، توسط بازرسان این مدیریت و اتاق اصناف شهرستان به‌طور منظم صورت‌می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید