Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زیارت امین‌الله مصداق بارز آرامش و نشاط در زندگی است. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در ویژه برنامه‎های فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه انسان‎های متقین همیشه شاد و با نشاط هستند اظهار داشت: گریه مومنان با شادی آنها منافات ندارد بلکه گریه ایشان در راستای عبودیت است و یک نشاط و آرامش قلبی را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: برخلاف تصور رایجی که در بین ما جا افتاده است، نشاط و سرزندگی در منظومه معارف دینی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید اعلام کرد که دینداری واقعی تناسب بالایی با نشاط دارد.

31 هزار فرهنگی در فراخوان "زیارت امین الله" مشارکت کردند500 دانش‌‌آموز و دانشجو مددجوی بوشهری به اردوی زیارتی تفریحی اعزام می‌شوندویژه‌برنامه حسینیه فاطمیون مشهد در ایام زیارت مخصوص

وی با اشاره به اینکه نشاط در دین دارای تعریفی است که باید آن را به دقت شناخت و شاخصه‌هایش را ترسیم کرد، گفت: ریشۀ اصلی نشاط محبت بسیار زیاد است، نشاط عمیق با شدیدترین محبت پدید می‌آید. اگر مختصات و شاخصه‎های محبت را ترسیم کنیم به این نتیجه می‎رسیم که انسان فقط می‌تواند اهل‌بیت(ع) را این‌طور شدید دوست داشته باشد.

پناهیان افزود: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی می‎فرمایند که «دین یعنی سرور»، دین مومنان را سرحال می‌کند. البته متاسفانه ما دین را مدلی تبلیغ می‌کنیم که از آن این شادی و سرور در نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه دین به مومنان و پیروانش نشاط، صفا و برخورد قوی با مشکلات می‎دهد، تاکید کرد: اگر زیارت امین‌الله را با دید محبت آمیز و عاشقانه قرائت کنیم یقینا به عمق محبت و شادی اسلام پی خواهیم برد.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه زیارت امین الله مصداق بارز آرامش و نشاط در زندگی است، ادامه داد: در زیارت امین‌الله که زائران در حرم مطهر امام رضا(ع) قرائت می‎کنند پیوسته از رضایت و آرامش انسان در زندگی صحبت شده است. قرائت زیارت امین‌الله به مومنان می‎آموزد که چگونه در درگاه الهی صحبت و از او طلب مغفرت و استغاثه کنند.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی