Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@17:56:10 GMT

50 هزار گلزار شهيد را زيارت کنيم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۱۶۳۰

50 هزار گلزار شهيد را زيارت کنيم

خبرگزاری آریا- سامانه زیارت مجازی گلزار و مزار شهدا، فرصت زیارت از راه دور 50 هزار گلزار و مزار شهیدان را فراهم کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، جنوبی‌ترین بخش شهر تهران آرام‌ترین قسمت شهر است، جایی که درگذشتگانی از دهه‌ها پیش در آن خفته‌اند و شهری آرام را پدید آورده‌اند.
نگین درخشان این شهر آرام گلزار شهدای آن است با هزاران شهید خفته در خاک که در طول سالیان دراز از انقلاب اسلامی تاکنون میزبان این پاک‌مردان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جایی که به ظاهر خفتگان را در خود جای داده است، اما به واقع اینجا بیدارترین نقطه شهر است. 30 هزار شهید در گلزار شهدای تهران جای دارد و از این تعداد 4 هزار شهید گمنام هستند.
همین یک تکه کوچک از آرامستان بهشت زهرا (س) هر هفته میعادگان عاشقانی است که به شوق زیارت شهدا در آن حاضر می‌شوند.
بسیاری از بانوانی که با دل‌های شکفته از شوق شهدا به این سرزمین قدم می‌گذارند برای شهدای گمنامش مادری می‌کنند.
مادران و پدران شهیدی که هر هفته برای دیدار با فرزند خود به گلزار شهدا سری می‌زنند، تنها والدین شهدای خود نیستند؛ آن‌ها متعلق به فرزندان خفته در این بستر هستند.
علاوه بر آن‌ها کسان دیگری هم قرار دیدار با شهدا را دارند، رزمندگان قدیم و جدید جبهه و جنگ، جاماندگان قافله شهدا و شهادت که خود را از دایره هم‌قطارانشان دور نگه نمی‌دارند یا دوستداران شهدا که خوب فهمیده‌اند پیوند به آسمانیان خفته در زمین و بهره بردن معنوی از همجواری با آنان است که ان‌ها را از گزند گناه و بدی‌ها مصون نگه می‌دارد.
هر هفته و در ایام و مناسبت‌های خاص مزار و گلزار‌های شهدا مملو از جمعیت می‌شود، آدم‌هایی که خودشان را از هر جای شهر به مزار شهدا می‌رسانند تا در هوای شهدا نفس بکشند، اما در این میان هستند افرادی که به خاطر وجود مشکلات گوناگونی امکان حضور در این اماکن را ندارند. بنیاد شهید و امور ایثارگران در اقدامی نو که از سال‌های گذشته مقدمات آن را فراهم کرده بود، سامانه مجازی زیارت مزار و گلزار شهدا را ایجاد کرده است که از طریق آن افراد مختلف در فاصله دور و نزدیک از مزار‌های شهدا و حتی افراد خارج از کشور امکان زیارت در گلزار و مزار شهدا را پیدا می‌کنند.
از نکات مثبت این سامانه امکان جست‌وجوی مزار شهداست که فرد با وارد کردن نام شهید شاهد تصویر مزار او خواهد بود، امکانی که زیارت از راه دور فرد به فرد شهدا را فراهم کرده است و می‌تواند به عنوان سندی از مزار شهدا نیز قابل استفاده باشد.
سامانه زیارت مجازی گلزار‌ها و مزار‌های شهدا شامل تصاویری با کیفیت بالا و مطلوب به صورت 360 درجه از مزار شهداست که علاوه بر اجرا در ویندوز قابل استفاده در سیستم عامل‌‎های اندروید در تلفن‌های همراه نیز است و فرد با گشت و گذار در آن احساس می‌کند به صورت فیزیکی در گلزار شهدا حضور دارد.
عکس برداری و تصویربرداری سه بعدی از 50 هزار مزار شهدا انجام و 40 هزار تصویر سه بعدی در سامانه بارگذاری شده است و تا پایان سال بارگذاری 40 هزار تصویر سه بعدی دیگر نیز انجام می‌شود.
ایجاد سامانه زیارت مجازی گلزار شهدا از سه سال پیش کلید خورده است و روز گذشته رونمایی آن با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در غرفه این نهاد در نمایشگاه بین المللی الکامپ انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گلزار شهید زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳

محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران به تسنیم، گفت: همانطور که در خبر‌ها نیز اعلام شد: دریافت کنندگان حق پرستاری بنیاد شهید در سال ۱۴۰۳، حقوقشان را در فروردین با افزایش ۳۵ درصدی دریافت کردند.

به گزارش تسنیم، وی گفت: این افزایش شامل همه طیف‌های مشمول حق پرستاری اعم از والدین شهدا، همسران شهدا، جانبازان و ... بود که به مبلغی بیش از ۷ میلیون تومان رسید و در مجموع ۱۳۸ هزار نفر این حقوق را دریافت کردند.

پاکدل گفت: والدین شهدا نیز در سال جدید حقوقشان از ۷ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان، افزایش یافت و علاوه بر آن تمام حقوق بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق مصوبه دولت، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص برخی دیگر از خبر‌ها که در خصوص حقوق ایثارگران معسر مطرح می‌شود را نادرست خواند و گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها خبر‌ها را درست منعکس نمی‌کنند.

دیگر خبرها

  • به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم
  • آغاز ساخت حسینیه و مرکز فرهنگی گلزار شهدای بردسکن پس از ۲۰ سال
  • نقد نباید مایه نگرانی تولیدکنندگان کتاب شود
  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود