Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@18:46:38 GMT

مسابقات قرآن اوقاف در خراسان رضوی پایان یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۶۹۶

مسابقات قرآن اوقاف در خراسان رضوی پایان یافت

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، این دوره از مسابقات قرآن کریم از 26 تیرماه با حضور منتخبان قرآنی در مشهد مقدس آغاز شد و متسابقان در رشته‌های حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء، دعاخوانی، اذان، قرائت تحقیق و ترتیل به مدت پنج روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

زهرا افخمی‌ریحانی، داور بین‌المللی حفظ این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: سطح کیفی حافظان کل در این دوره نسبت به سایر متسابقان بسیار بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حافظان سطح صوت و لحن و رعایت نکات تجویدی خود را همراه صحت حفظ بالا ببرند، بی‎شک در مراحل کشوری حائز رتبه‌های خوبی هستند.

مزیت شرکت در مسابقات
این داور بین‌المللی ادامه داد: شرکت مستمر و هدفمند در مسابقات قرآن سبب می‌شود، متسابقان از تجارب سایرین استفاده کنند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نمایند.

افخمی ریحانی تصریح کرد: افرادی که در هر دوره دارای مقام‌های برتر می‌شوند، تلاش می‌کنند تا در مراحل بعدی موفقیت بیشتری کسب کنند، همین تلاش و کسب تجربه از دوره‌های قبلی عامل موفقیت متسابقان می‌شود. امسال در بخش حفظ کل نفر اول حافظ برتر 20 جزء سال گذشته بود که با تلاش فراوان و رفع نواقص موفق به کسب رتبه اول شد.

زهرا افخمی ریحانی از مشهد مقدس در سن 15 سالگی اولین داوری خود را با مسابقات کشوری دانشجویان آغاز کرده و تاکنون به مدت 28 سال سابقه داوری در رشته حفظ را دارد.

کیفیت تعداد متسابقان قرآنی در خراسان رضوی
اعظم الوندی، سرپرست هیات داوران این دوره از مسابقات نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از لحاظ تعداد متسابقان و کیفیت مسابقات خراسان رضوی از سطح بالایی برخوردار است.

تسهیلات به متسابقان جلب انگیزه می‌کند
وی با اشاره به ریزش متسابقان در این دوره بیان کرد: یکی از دلایل اصلی این امر هزینه‌های ایاب و ذهاب متسابقان است که سبب می‌شود در روز مسابقه حاضر نشوند، اگر متولیان امر تسهیلاتی برای متسابقان در نظر بگیرند، سبب جلب انگیزه بیشتر برای شرکت در مسابقه می‌شود.

الوندی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی شرکت‌کنندگان در شهرستان‌ها نبود اساتید مجرب است، مراکز قرآنی مشهد اساتید مجربی را داراست که می‌شود با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم از آن‌ها برای آموزش در شهرستان‌ها بهره‌مند شد.

اعظم الوندی، دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآنی و حدیث و از سال 66 مسابقات قرآنی را داوری کرده است. سابقه 12 دوره داوری در مسابقات کشوری اوقاف و نیز مسئول هیات داوران استانی را دارد و از تهران به عنوان مسئول هیات داوران این دوره از مسابقات به مشهد مقدس اعزام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی مسابقات قرآن چهل و دومین دوره مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

وزیر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، احمد وحیدی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ طی بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وزیر کشور با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وی عنوان کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وحیدی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 747939

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • پایان مسابقات بدمینتون زیر ۱۳ سال سمنان
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران