Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به منظور ترویج ، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در زمینه ی استفاده بهینه آب نشست مشترکی بین  مدیران شرکت آب و فاضلاب کشور و مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجمع کلانشهرها، در ابتدای این نشست علی سید زاده مدیر کل دفتر مصرف و کاهش هدر رفت آب شرکت آب و فاضلاب کشور به راهکارهای بهینه ساز ی مصرف آب در شهرداری ها اشاره کرد و افزود:  اصلاح شیوه های آبیاری از جمله استفاده از شیوه های مکانیزه ، توجه به زمان آبیاری برای جلوگیری از تبخیر آب ، استفاده از گونه های گیاهی کم مصرف و عدم استفاده از آ ب شرب از جمله این راهکارهاست که می توان با اطلاع رسانی ، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی تسری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه محسن مرادی دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست مجمع در خصوص همکاری شهرداری های کلانشهرها اعلام آمادگی کرد و افزود : در حال حاضر با توجه به موضوع گرانی آب ، طراحی شبکه های آب خام و افزایش مطالبات و آگاهی مردم در خصوص مصرف بهینه این موضوع در دستور کار شهرداری ها قرار دارد و اقدامات خوبی هم انجام شده است .
مرادی در ادامه استفاده از چاههای آب غیر قابل شرب و مدیریت صحیح پساب ها را از جمله مطالبات شهرداری ها از وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 49 درصد از سهم شرکت آب و فاضلاب متعلق به شهرداری هاست این در حالی است در تصمیم گیر یهای این شرکت کمترین مشارکت وجود دارد.
دبیر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست کلانشهرها با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مسایل محیط زیست تولید کربن و کمبود فضاهای سبز مجهز شهری است  است پیشنهاد داد برای اجرای بهتر برنامه ها کارگروهی مشترک بین شهرداریهای کلانشهرها و شرکت آب و فاضلاب تشکیل شود.
محمد خلیلی پیر مدیر کل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آ ب و فاضلاب کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه اگر مدل مصرفی در کلانشهرها معرفی و اجرا شود سایر شهرها نیز از آن الگو برداری می کنند از اجرای طرح اهدای نشان ملی شهروند سبز خبر داد .
وی در ادامه با اشاره به همکاری شرکت های آب ، گاز و برق در اجرای این طرح  افزود: یکی از شاخص های  طرح شهروند سبز موضوع مدیریت پسماند است که برای بررسی آن نیازمند همکاری شهرداریها هستیم.
خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص های متفاوتی برای ارزیابی  نشان  شهروند سبز وجود دارد تصریح کرد : پس از بررسی های میدانی و پایش های مختلف در حال حاضر تعدادی مصرف کننده که کمترین میزان مصرف را در سطح شهر تهران داشته اند شناسایی شده اند که با اضافه کردن مولفه های جدید همچون چگونگی تولید و مدیریت پسماند طی مراسمی معرفی خواهند شد تا زمینه الگوسازی برای سایر شهروندان فراهم شود.
در انتهای این نشست مقرر گردید تفاهم نامه های لازم به منظور بسط و گسترش همکاریها و هماهنگی ها کارگروهی ویژه متشکل از دبیران کمیته های تخصصی مرتبط در مجمع کلانشهرها و شرکت آب و فاضلاب کشور تشکیل گردد.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فرهنگ سازی آبیاری کلانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی سلاجقه با بیان اینکه دولت سیزدهم گام‌های اساسی نسبت به رفع دغدغه محیط زیستی مردم برداشته است، بیان کرد: در این دولت تاکنون ۵۴ مشعل خاموش شده و ۵.۵ میلیارد یورو برای بهینه‌سازی سوخت و بهبود وضع هوا اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند کاستن از آلودگی هوا به‌واسطه تأسیسات نفتی از جمله پتروپالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های گازی تداوم خواهد یافت، گفت: پارسال کمترین مازوت‌سوزی را در کشور نسبت به سال‌های پیش شاهد بودیم.

گفتنی است رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست چندی پیش با اشاره به اینکه دولت سیزدهم گامی اساسی در موضوع کیفی‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در ۱۰ پالایشگاه کشور برداشته است، تصریح کرده بود: این پالایشگاه‌ها حتی در زمینه کاهش تولید مازوت و گوگردزدایی از فرآورده‌های نفتی نیز در حال اجرای پروژه هستند.

کد خبر 6097277 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر