Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی گفت: برای تولیدکنندگان فعال در شهرک‌های صنعتی به تناسب مناطق، بین ۷ تا ۲۰ سال طرح معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های وزارت صمت برای کاهش بیکاری گفت: پارسال میزان اشتغال ایجاد شده در وزارت صنعت، معدن و تجارتبیش از انداره تکلیف شده سازمان برنامه و بودجه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با بیان اینکه مجموعه وزارت صمت با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در صنعت، معدن و اصناف دارد، می‌تواند در مسیر اشتغالزایی کشور قدم مثبتی بردارد، افزود: امسال برنامه های داخلی سازی و محدودیت واردات با ایجاد واحد‌های تولیدی جدید و یا احیای ظرفیت‌های موجود اجرا خواهد شد، این موارد از مهمترین فاکتور‌های اشتغالزایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مشوق های اشتغالزایی تصریح کرد: داخلی سازی، محدودیت واردات و تسهیل صادرات مشوق اشتغالزایی است، البته در شهرک‌های صنعتی به تناسب مناطق برای تولیدکنندگان، بین 7 تا 20 سال طرح معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: شعار وزارت صمت برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری "یک شغل، یک پروژه" است چرا که ایجاد اشتغال و یک شغل خوب باید مانند یک پروژه مورد بررسی و حمایت قرار گیرد. هم اکنون در مناطق محروم فعالیت خوبی آغاز شده و برای تکمیل طرح‌‌های نیمه‌ تمام اهتمام ویژه‌ای شکل گرفته است. امیدواریم ظرفیت‌های مغفول مانده در استان‌هایی همچون کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان و ... با اقدامات جهادی، مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه وزارت صمت در مناطق کم برخوردار حمایت از صنایع کوچک، متوسط و تسهیل تولید است تا اشتغالزایی در این مناطق رونق بگیرد. اگر صنعت و تولید فعال باشد به طور طبیعی ذی‌نفعان آن با بهره وری لازم کار می‌کنند و راهکار اساسی حل مسائل کشور همین موضوع است.

رحمانی گفت: مردم باید ببینند که مسئولانشان در جبهه اقتصادی در حال جنگ هستند، تمام ما مسئول فراهم کردن نیازهای جامعه هستیم و دستگاه‌ها و صنوف باید از نیروهای متخصص داخلی و نیروی جوان در بخش‌های مختلف صنعتی استفاده کنند.

به گفته وی در سه ماهه اول امسال با احیای ظرفیت‌ها و ایجاد واحد‌های جدید حدود 2 درصد از بیکاری فارغ التحصیلان کاهش داشته است و این امر شب و روز در حال پیگیری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: تولیدات امروز فولاد، پتروشیمی و... بیش از نیاز کشور است و بدون شک این ظرفیت‌ها افزایش پذیر است چرا که فعال شدن 100 درصدی این موضوع بر تولید و اشتغال واحد‌های کوچک تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حمیدرضا فلاح در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی بیان کرد: خوزستان برخلاف دیگر نقاط کشور سه اتاق بازرگانی مستقل دارد و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صادراتی ایجاد کرده است که امیدواریم این هم‌افزایی موجب تحقق شعار و اهداف برنامه‌ریزی دولت شود.

وی به ارتباطات خوب در حوزه اصناف خوزستان اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان با حدود ۶ میلیارد دلار، رتبه دوم کشور در حوزه صادرات را کسب کرد.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی وزارت صمت برای خوزستان رسیدن به هفت میلیارد دلار صادرات است ولی هدف صنعت، معدن و تجارت خوزستان رسیدن به ۷.۵ میلیارد دلار صادرات است که امیدواریم تحقق یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر ضرورت تمرکز مبتنی بر صادرات تاکید کرد و گفت: میزان صادرات خوزستان از محل تولیدات صمت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که یکی از اقدامات خوب بود؛ مابقی آن نیز تولیدات صادراتی است که توسط بازرگانان انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان صادرات تولیدات محصولات درون استان بیش از پنج میلیارد دلار بوده که صادرات به کشور‌های همسایه هدفگذاری شده است.

فلاح بیان کرد: صادرات محصولات خوزستان به اوراسیا و روسیه یکی دیگر از اهداف است که تلاش می‌شود در چارچوب سیاست‌های دولت سیزدهم اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهارکرد: خوزستان ۵۰ رایزن اقتصادی را برای اولین بار در سراسر کشور توزیع و ماموریت جدید محول می‌کند؛ سه نفر از همکاران در صمت خوزستان به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب شدند که می‌توانند ظرفیت خوبی برای توسعه مبادلات تجاری استان ایجاد کنند.

خوزستان با حدود ۱۷۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را در این حوزه دارد که موجب اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ هزار نفر شده است.

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید