Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نظام رتبه بندی بین المللی نسخه هشتم در جولای ۲۰۱۹ وبومتریکس که بر اساس آن دانشگاه های برتر را از نظر پروفایل های برتر در گوگل اسکولار رده بندی کرده است، منتشر کرد.

نسخه جولای ۲۰۱۹ نسخه ۸.۱.۰ بتا نام دارد.

نظام رتبه بندی بین المللی وبومتریکس اعلام کرده است که پس از درخواست بسیاری از دانشگاه ها، ما تصمیم گرفته است در این نسخه از مصادیق گواهینامه های گوگل محرمانه (GSC) استفاده نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل عدم استفاده از این مصادیق این است که منابع آن محدود است و هیچ تاریخی برای اتمام کار وجود ندارد.

نظام رتبه بندی بین المللی وبومتریکس در اسپانیا مستقر است و وبگاه دانشگاه های دنیا را ارزیابی می کند.

در روش شناختی این نظام رتبه بندی اعلام شده است که از نام رسمی دانشگاه استفاده می کند و میزان ارجاعات در گوگل اسکولار را مورد توجه قرار می دهد. ضمن اینکه دانشگاه ها باید بر پروفایل های اعضای هیئت علمی در گوگل اسکولار دارند نظارت کند تا در مقالاتی که به نام دانشگاه استناد می شود نام دانشگاه به صورت صحیح درج شود.

ارقام استنادات تنها در زمان جمع آوری (حدود ۲۰-۳۰ ژوئن ۲۰۱۹) در نظر گرفته می شوند.

۵ هزار و ۱۱ دانشگاه در این رتبه بندی اعلام شده است و میزان ارجاعات هر دانشگاه مشخص است.

اولین دانشگاه این فهرست دانشگاه هاروارد از آمریکا با ۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۶۹ استناد است. آخرین دانشگاه این فهرست دانشکده فناوری های پیشرفته صنعتی در فرانسه با یک هزار و ۲ استناد است.

تعداد دانشگاه های ایرانی حاضر در این فهرست ۱۷۰ دانشگاه است که اولین دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه ۴۴۵ و تعداد ۴۸۴ هزار و ۶۷۴ استناد است. آخرین دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست نیز دانشکده علوم پزشکی دزفول با رتبه ۴۹۷۰ و تعداد ۱ هزار و ۵۱ استناد است.

۱۰ دانشگاه برتر ایرانی در فهرست جدیدترین رتبه بندی وبومتریکس ۲۰۱۹

رتبه در وبومتریکس نام دانشگاه تعداد استنادات ۴۴۵      دانشگاه علوم پزشکی تهران ۴۸۴۶۷۴ ۵۷۸      دانشگاه تهران ۳۴۷۶۶۳ ۶۴۰      دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۲۹۳۱۳۶ ۶۶۸      دانشگاه تربیت مدرس ۲۷۳۵۷۵ ۷۳۶      دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۲۲۹۶۲۴ ۸۱۷      دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۹۰۶۹۷ ۸۴۸      دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۱۷۸۳۱۶ ۸۶۵      دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۷۲۱۳۳ ۸۹۸      دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۱۶۰۲۵۱ ۹۱۰      دانشگاه تبریز ۱۵۶۲۲۴ کد خبر 4672996

منبع: مهر

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه ها وبومتریکس دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

رئیس اداره داروخانه‌های سازمان غذا و دارو، از رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر