Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جشنواره ملی ترنم فتح از برگزاری اختتامیه دومین دوره این جشنواره در ششم مرداد ماه خبر داد. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, نشست خبری دومین جشنواره ملی ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح صبح امروز سی‌ویکم تیرماه 98 با حضور سرهنگ علیرضا امجدیان دبیر این جشنواره در ساختمان شهید سوداگر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ امجدیان در ابتدای سخنانش به هویت موسیقی نظامی اشاره کرد و گفت که موسیقی نظامی بخشی از آداب نظامی و مذهبی کشور است که در نظامیان و مردم در زمان صلح و جنگ اقتدار, حماسه و جهاد در راه حق و حقیقت را تداعی می‌کند.

او نواخت موسیقی نظامی را برای تحریک احساسات میهن پرستی و تشویق نظامیان عنوان کرد و گفت که موسقی در دوران دفاع مقدس به صورت نوحه خوانی و آواز بود که برای تهییج رزمندگان بود که در شب‌های عملیات به اوج خود می رسید.

دبیر جشنواره ملی ترنم فتح اظهار کرد: بر همین اساس سارمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف بازآفرینی حماسه دوران دفاع مقدس و ارتقاء کمی و کیفی یگان‌‌های موزیک نیروهای مسلح اقدام به برگزاری این جشنواره کرد که مرحله اول  این جشنواره در سال 96 در سطح تهران برگزار شد که سه گروه دانشگاه افسری امام علی(ع), نیروی دریایی ارتش و نیروی انتظامی گروه‌های‌برتر این جشنواره شدند.

ریاست جدید انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مشخص شدفرهنگ دفاع مقدس به عنوان الگو به جوانان مسلمان سراسر جهان معرفی شود

سرهنگ امجدیان ادامه داد: در همین راستا برای معرفی یگان‌‌های موزیک نیروهای مسلح با همکاری شهرداری تهران در روز 12 بهمن سال گذشته و به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) 12 گروه موزیک به اجرای رزم نوازی پرداختند و در ایام الله دهه فجر نیز 40 گروه در 40 نقطه تهران سرودهای حماسی را نواختند که با استقبال مردم مواجه شد.

دبیر جشنواره ملی ترنم فتح به برگزاری دومین دوره این جشنواره اشاره کرد و گفت که در دومین مرحله برگزاری این جشنواره که از سال 97 آغاز شد, دامنه برگزاری آن گسترش پیدا کرده و در سه مرحله استانی, منطقه‌ای و کشوری انجام می شود.

او افزود: در این دوره که از هفته دفاع مقدس سال گذشته آغاز شد, 56 یگان موزیک از سراسر کشور به رقابت پرداختند که از این تعداد 21 یگان به مرحله منطقه‌ای انتخاب شدند و مناطق به 7 منطقه آذربایجان شرقی, مازندران, تهران, همدان, چهارمحال و بختیاری, خراسان جنوبی و فارس تقسیم شده که از این مناطق 7 گروه برای مسابقه در سطح کشوری انتخاب شدند.

دبیر جشنواره ملی ترنم فتح گفت که گروه موزیک دانشگاه امام حسین(ع) از تهران, ارتش از منطقه آذربایجان شرقی, دانشگاه امام خمینی(ره) نیروی دریایی از منطقه مازندران, مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی از منطقه چهارمحال و بختیاری, نیروی دریایی ارتش کنارک از منطقه خراسان جنوبی و سیستان و تیپ شهید نیکخواه کرمانشاه از منطقه همدان گروه‌های حاضر در دوره نهایی این جشنواره هستند.

سرهنگ امجدیان از برگزاری مراسم رقابت نهایی و اختتامیه این دوره از جشنواره خبر داد و گفت که این مراسم ششم مرداد ماه و همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد از سال 8:30 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود و ضمن نعرفی و تقدیر از گروه‌های برتر, از پوستر سومین دوره جشنواره ملی ترنم فتح رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

R1405/P/S4,38,40/CT11 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۳۵ درصد افزایش داشته است گفت: در این جشنواره یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز متوسطه دوره اول در ۱۳ محور با هم رقابت کردند.

به گفته‌ی سیدمحمدموسوی توجه به دستاورد‌های علمی و عملی دانش آموزان، کاربردی کردن آموخته‌ها و شکوفایی و شناخت استعداد‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است