Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@02:25:25 GMT

آغاز تخریب ده‌ها منزل فلسطینی در قدس

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۳۵۹۶

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ بلدوزرهای اسرائیل از صبح امروز -دوشنبه- پس از تخلیه ساکنان منازل منطقه «وادی الحمص» در کوی «صور باهر» واقع در جنوب شهر قدس شروع به تخریب این ساختمان‌ها کردند.

به گفته شاهدان عینی، مقام‌های رژیم صهیونیستی از ماشین‌آلات سنگین برای عملیات تخریب که همچنان ادامه دارد، استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیروهای اسرائیلی از بامداد امروز وارد وادی الحمص شده تا آماده تخریب ده‌ها آپارتمان مسکونی شوند. 

شاهدان عینی گزارش دادند که ده‌ها سرباز و نیروهای پلیس اسرائیل، با اتوبوس‌هایی بامداد امروز به این منطقه رسیدند و فلسطینی‌ها را وادار به تخلیه منازل خود برای انجام عملیات تخریب کردند. 

دادگاه عالی اسرائیل روز گذشته- یکشنبه با درخواست ساکنان این منطقه برای الزام مقامات اسرائیلی به توقف موقت منازلشان مخالفت کرد. 

این دادگاه که بالاترین هیأت قضائی اسرائیل است، بر تصمیم اتخاذ شده برای تخریب منازل در تاریخ دهم ژوئن گذشته تأکید کرد. 

مقام‌های اسرائیل به دنبال تصمیم دادگاه بلافاصله به ساکنان این مناطق هشدار دادند اما آنها بر مخالفت با این تصمیم تأکید کردند. 

«اوچا»، دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه اعلام کرد که این تصمیم دادگاه اسرائیل شامل ۱۰ ساختمان آماده و یا در حال ساخت متشکل از ۷۰ آپارتمان مسکونی می‌شود. 

در مقابل، تشکیلات خودگردان فلسطین عملیات تخریب رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. 

«ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت فلسطین اعلام کرد: «این عملیات پاکسازی نژادی است که هدف آن کوچ اجباری ساکنان این منطقه است حال آنکه این منطقه بر اساس توافق‌های امضا شده بین سازمان آزادی بخش فلسطین و اسرائیل طبقه‌بندی شده و بهانه آن نزدیکی ساختمان‌ها به دیوار اسرائیل است که پس از بنای آنها احداث شده است.

وی افزود: «اسرائیل تلاش می‌کند از طریق این عملیات، قدس را از استان بیت لحم جدا کند». 

ملحم تأکید کرد: «عملیات تخریب،‌ عملیات محکوم شده‌ای است که احساسات هر انسانی را به درد می‌آورد و مستلزم مداخله سریع بین المللی برای حمایت از مردم و توقف اهداف اسرائیل برای تغییر نشانه‌ها و سیطره بر اراضی فلسطین است».

وی تأکید کرد که «محود عباس» رئیس و «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، از ساعات اولیه صبح تعدادی از مسئولان و فرماندهان را مسئول بررسی اوضاع  به منظور توقف جنایت‌های اسرائیل کرد 

ملحم اعلام کرد که حدود ۲۰۰ منزل مسکونی در منطقه «صور باهر» در معرض تهدید همین بهانه قرار دارند.   

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسرائیل قدس تخریب منازل فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن

نیرو‌های مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی در حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه و اجرای آن از لحظه صدور بیانیه خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از المسیره، نیرو‌های مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی در دریای مدیترانه و هر جای دیگری که در تیررس این نیرو‌ها باشد، خبر داده و اعلام کرد که زمان اجرای این مرحله از همان لحظه صدور این بیانیه خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های مسلح یمن تحولات نبرد در نوار غزه از جمله تداوم تجاوزات اسرائیل و آمریکا و آمادگی برای انجام عملیات تهاجمی نظامی با هدف قرار دادن منطقه رفح را دنبال می‌کند که در آن دشمن قصد دارد برگ برنده اسرا را بدون آتش بس دائمی از دست مقاومت خارج کند.

بر این اساس، در راستای اجرای دستورات عبدالملک بدرالدین حوثی رهبر جنبش انصار الله برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به ندای مقاومت و با توجه به تداوم لجاجت دشمنان اسرائیلی و آمریکایی، نیرو‌های مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال آغاز اجرای مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی را به شرح زیر اعلام می‌دارد:

نخست: تمامی کشتی‌هایی که دستور العمل ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض می‌کنند و به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، در دریای مدیترانه در هر منطقه‌ای که در دسترس ما باشد، هدف قرار می‌گیرند.

دوم: زمان اجرای این مرحله از لحظه صدور این بیانیه آغاز می‌شود.

سوم: اگر دشمن صهیونیستی قصد انجام عملیات نظامی تهاجمی علیه رفح را داشته باشد، نیرو‌های مسلح یمن تمامی کشتی‌های شرکت‌هایی را که مرتبط با امدادرسانی و ورود به بنادر فلسطین اشغالی از هر ملیتی باشند، مورد تحریم و مجازات همه جانبه قرار خواهد داد و تردد تمامی کشتی‌های این شرکت‌ها از منطقه عملیاتی نیرو‌های مسلح صرف نظر از مقصدشان ممنوع خواهد بود.

در پایان این بیانیه تأکید شد: نیرو‌های مسلح یمن با استعانت از خداوند متعال و سپس با ستناد به حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان امت، در آماده‌سازی و فراهم کردن زمینه برای مراحل تقابل گسترده‌تر و قوی‌تر با دشمنان تا پایان تجاوز و توقف محاصره مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، تردید نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن