Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@20:45:59 GMT

افغانستانی‌ها به ایران حمله نکرده‌اند!

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۳۶۷۸

افغانستانی‌ها به ایران حمله نکرده‌اند!

خرداد؛ اصلا سلسله‌ها در ایران اینگونه به حکومت می‌رسیدند. تقریبا به جز خاندان پهلوی تمام سلسله‌های ایران به واسطه حمله یک ایل و یک قوم به قدرت رسیده‌اند.
کریمی قدوسی را بسیاری به خاطر اتهام‌های ریز و درشتش به مقامات دولتی و اصلاح‌طلبان می‌شناسند. ادعاهایی که هیچ‌گاه ثابت نشد و فقط در مقام حرف باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنقدر این نمایند مردم مشهد به ریز و درشت این مملکت برچسب زد که کمتر کسی حرف‌ها و اسناد او را جدی می‌گیرد. با این حال یکی از نمایندگان مجلس نطقی علیه کریمی قدوسی در صحن پارلمان خواند، که یک گاف بزرگ تاریخی بود. 
 جلیل رحیمی جهان آبادی در صحن پارلمان گفت:« شما به شهر تربت جام آمدید و به مردم گفته اید نماینده شما انقلابی نیست و نامه جمع کنید تا رد صلاحیت شود. آقای کریمی قدوسی آن زمانی که اجداد شما بستگان شما از افغانستان به ایران حمله می کردند ما ایرانی بودیم و از ایران دفاع می کردیم. چه کسی به شما شناسنامه ایرانی داده است؟»
کریمی قدوسی باز به فردی برچسب زد اما ای کاش آقای رحیمی یک بار نقشه ایران در زمان صفویه را مرور می‌کرد و می‌دید که ایران در زمان شاه سلطان حسین صفوی چه وسعتی داشت. گیلوم دلیسله جغرافیدان و کارتوگراف فرانسه در اواخر دوران صفوی نقشه‌ای از ایران ترسیم کرده است که در آن ایران از دریای آزوف و کریمه از غرب آغاز شده و تا کشمیر و کابل در شرق امتداد دارد.
این نقشه شامل کشورهای امروزی عراق، افغانستان، ایران، کویت، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان است.

این نقشه نشان می‌دهد محمود افغان یک ایرانی بوده است. او برای سرنگونی سلسله صفوی به پایتخت آن زمان ایران یعنی اصفهان، حمله کرده بود.
اصلا سلسله‌ها در ایران اینگونه به حکومت می‌رسیدند. تقریبا به جز خاندان پهلوی تمام سلسله‌های ایران به واسطه حمله یک ایل و یک قوم به قدرت رسیده‌اند.
استدلال آقای نماینده نشان می‌دهد که او تاریخ را نخوانده است و سوار بر اسب احساسات و بر اساس شنیده‌های فضای مجازی در مورد حمله‌ محمود افغان به ایران، چنین نطق را خوانده است.
البته آقای نماینده در یک برنامه تلویزیونی( که بیشتر برای دفاع از کریمی قدوسی نه اصلاح یک اشتباه با رحیمی تماس گرفته بود) در توضیح حرف‌های خود گفت که منظور من حمله طالبانی‌ها بوده‌ است نه محمود افغان  که البته این استدلال هم درست نیست چون طالب‌ها ربطی به مردم افغانستان ندارد.  بعد واقعا اگر یک افغانستانی، شناسنامه ایرانی بگیرد، دیگر حق حرف زدن ندارد؟
دقیقا چرا به اینجا رسیده‌ایم که در مجلس‌مان که به گفته امام خمینی « عصاره فضائل ملت هستند» این چنین بدون سند و پشتوانه حرف زده می‌شود. شاید شنیدن چنین استدلالی از یک آدم عادی عجیب نباشد که آن هم پذیرفتنی نیست اما وقتی یک نماینده مجلس این حرف را می‌‎زند باید دل‌مان برای آموزش در این کشور بسوزد.
همه در مدارس و دانشگاه تاریخ می‌‌خوانند و باز هم فکر می‌کنند افغانستانی‌ها به ایران حمله کرده‌اند! یا تاریخ را خوب نمی‌خوانیم یا برای‌مان اشتباه بیان می‌کنند.
البته شاید انتظار ما از نمایندگان مجلس زیاد است. وقتی نماینده‌ای نمی‌تواند موزه معروف لوور را تلفظ کند و آن را لوبر یا لووُر یا لووِر یا لور تلفظ می‌کند، دیگر چه انتظاری می‌شود داشت.
کافی است در روزهایی که مجلس برقرار است، رادیو فرهنگ را بگیرید و حرف‌هایی که زده می‌شود را بشنوید و ببیند که چه بلایی سر پارلمان ایران آمده است.
شاید وقت آن رسیده است که به واکاوی این مسئله بپردازیم که چرا مجلسی که در راس امور بود به اینجا رسیده است که در برخورد با مسائل مهم کشور تنها یک تماشاگر است و در آن چنین حرف‌هایی می‌شنویم. 
برچسب ها: افغانستان ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل اول فوتسال ایران به تایلند +فیلم

مهدی کریمی با شوت پای‌چپ نخستین گل ایران مقابل تایلند در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا را به‌ثمر رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدار فینال جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۵ آسیا ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت ایران در سالن بانکوک آرنای تایلند میان تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند، دو فینالیست هفدهمین دوره رقابت‌های فوتسال قهرمانی قاره‌کهن آغاز شده و ایران دو بر صفر از حریف خود پیش است.

تیم ملی فوتسال ایران با یک کار تمرین شده توسط ملی‌پوشان خود از روی ضربه اوت و با شلیک دیدنی مهدی کریمی، گل اول بازی را به ثمر رساندند. مهدی کریمی برای دومین مرتبه در برابر تایلند موفق به گلزنی شد و تعداد گل‌های خود در جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا را به عدد پنج رساند.

کد خبر 748826

دیگر خبرها

  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • گل اول فوتسال ایران به تایلند +فیلم
  • گل مهدی کریمی به تایلند در جام ملت های فوتسال آسیا (تایلند 0-1 ایران)
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟