Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اکثر نمایندگان وکارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با ایجاد وزارت بازرگانی مخالف هستند. ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو تلویزیونی درباره علت اصرار دولت برای تشکیل دوباره وزارت بازرگانی اظهار داشت: با توجه به شرایط تورمی و مسائل مختلفی که در بازار در سال‌های گذشته شاهد بودیم دولت مدعی شده است که در بخش بازرگانی نیاز به تاسیس وزارتخانه واحد داریم و امور بازرگانی در ساختار جدید ادغام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جمعی از وکلای‌ ملت بر اساس ماده 144 آیین‌نامه داخلی پارلمان طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را امضاء کردند افزود: این طرح در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه جلسات متعدد در کمیسیون‌های تخصصی مختلف در این زمینه تشکیل شده است، ادامه داد: با ارزیابی‌های انجام شده به این جمع‌بندی رسیدند که این موضوع در جلسه علنی و در دستور هفتگی مجلس قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه بیشتر مجلسی‌ها و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با ایجاد وزارت بازرگانی مخالف هستند، گفت: باتوجه به شرایط اختلال و بحران اقتصادی و چالش‌های موجود و مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی و همچنین با توجه به تجربه کشورهای توسعه یافته، لایحه مذکور بار‌ها در جلسه علنی پارلمان رد شده است.

انتهای‌ پیام/

R1385/P/S1,15/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با اشاره به برداشت گندم در مزارع استان با مشارکت ۳۲۰ کمباین گفت: تاکنون حدود ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن محصول گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است. - اخبار استانها -

رضا تنگستانی مکان در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به استقرار مراکز خرید گندم در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: امسال 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش گندم آبی قرار گرفت که با توجه به وضعیت بارش باران پیش بینی می‌شود حدود 40 هزار تن گندم برداشت و خریداری شود.

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی هر کیلوگرم 17 هزار و 500 تومان و گندم دوروم  18 هزار تومان تعیین شده است.

 تنگستانی مکان گفت: تا به امروز حدود 28 هزار و 400 تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اضافه کرد: محصول گندم آبی در استان بوشهر با بکارگیری 320 دستگاه کمباین در حال برداشت است.

وی با بیان اینکه خرید گندم توسط 13 مرکز خرید صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی شامل 2 مرکز دولتی انبار چغادک و سیلوی برازجان، 3 مرکز کمیسیون کارخانجات آرد در دشتی، دشتستان و 8 مرکز مباشر تعاون روستایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • کنعانی: صدور بیانیه تکراری هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها