Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@21:35:45 GMT

آشفته بازار مدارس بین الملل

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۳۸۹۳

آشفته بازار مدارس بین الملل

شهریه های مدارس بین الملل از ۲۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان است. این شهریه ها در حالی گرفته می شود که برخی از خانواده ها از کیفیت آموزشی مدارس بین الملل و عدم نظارت کافی ناراضی هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه اجتماعی، معصومه بدخشان: مدارس بین المللی ایران در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان آموزش های بین المللی را باید بر مبنای استاندارد های بین ­المللی و موازین آموزشی جمهوری اسلامی ایران ارایه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدارس ویژه دانش آموزان خارجی و ایرانیانی که سال ها در خارج از کشور زندگی کرده اند و به کشور بازگشته اند، است.

 

شهریه از 20 تا 200 میلیون

شهریه های این مدارس از ۲۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان است. اگر مدرسه بین المللی دولتی باشد شهریه تحصیل از ۲۰ میلیون تومان آغاز می شود اما اگر مدارس سفارتخانه ها باشد چون شهریه به دلار و یورو است ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تحصیل یکسال می شود.

 

یکی از مدارس بین المللی که درشمال غرب تهران قرار دارد با وجود اینکه شهریه دریافت می کند در زمره مدرسه های دولتی شمرده می شود و بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان شهریه یکسالش است.

 

 هر دانش آموزی با ملیت ایرانی از هر گوشه جهان برای آموزش به این مدرسه پناه آورده است. دانش آموزان ایرانی ازآمریکا، اروپا، آسیا و خاورمیانه  در این مدرسه تحصیل می کنند تا مدارک تحصیلی بین الملل دریافت کنند.البته دانش آموزان خارجی که در ایران زندگی می کنند هم در این مدرسه تحصیل می کنند. به دلایل اعلام نارضایتی برخی از والدین از وضعیت کیفی به این مدرسه مراجعه می کنیم تا اوضاع مدرسه را از نزدیک شاهد باشیم.هنگامی که وارد این مدرسه می شویم، با خانواده هایی رو به رو می شویم که نگرانی و آشفتگی چهره هایشان را برافروخته کرده است.

یک میلیون تومان پول کتاب می گیرند جزوء می دهند

به سراغ یکی از والدین می رویم و دلیل این آشفتگی را جویا می شویم که به خبرنگار شبستان می گوید: یکسال است که از آمریکا به ایران آمده ایم. پسرم را در این مدرسه ثبت نام کردم، این مدرسه را به دلیل شهریه اش انتخاب کردم و مبلغ ۲۰ میلیون تومان بابت شهریه فرزندم که در مقطع دهم تحصیل می کند پرداخت کردم.

 

او ادامه می دهد: به هیچ عنوان از کادر مدرسه راضی نیستم، معلم و مدیر اهمیتی به کیفیت آموزش نمی دهند، برخی از معلم ها به زبان انگلیسی مسلط هستند اما برخی دیگر نه. همین مسئله موجب شده است تا در برخی از دروس فرزندم نمره مردودی بیاورد.

 

این پدر بیان می کند: از هر فرهنگ و کشوری در این مدرسه حضور دارند به همین دلیل با مشکلات جدی رو به رو شده ایم. مدرسه ام در مقابل مشکلات و آسیب هایی که وجود دارد خنثی عمل می کند.

 

او تاکید می کند: اگر توان پرداخت شهریه بالاتری را داشتم پسرم را از مدرسه خارج می کرد و در یک مدرسه بین الملل غیردولتی یا سفارتخانه ای ثبت نام می کردم.

 

این پدر بیان می کند: حدود یک میلیون تومان پول کتاب از ما دریافت می کنند درنهایت به فرزندان ما جزوءمی دهند. این یک کاسبی است. برخی از معلم ها دانش آموزان را بیزار کرده اند و زبان ضعیفی دارند. به همین دلیل معلم خصوصی ساعتی 300 تومان گرفته ام تا به فرزندم آموزش دهند. چون می خواهم با نمرات خوب در دانشگاه های خارجی تحصیل کند. چون در آمریکا بودیم درس فرزندم بسیار خوب بود، اما در این یکسال نمرات فرزندم پایین آمده است.

 

 اجاره زمین مدرسه در ساعات درسی

این مدرسه دارای یک حیاط و زمین بزرگی است که به گفته این پدر و برخی از مسئولان مدرسه، این زمین در ساعات درسی به بازی ورزشی گلف اجاره داده می شود و دانش آموزان اجازه استفاده از زمین را ندارند.

 

یک مادر آشفته دیگر نیز به مدرسه می آید و تا نزدیک یکی از مسئولان مدرسه می شود با صدای بلند می گوید: باید از اول سال تا آخر سال ما با فرزندانمان به مدرسه بیایم. چرا باید معلم های ضعیف بیاورید که ما همواره شاکی باشیم.

 

هنگامی که از او درباره این مدرسه می پرسم می گوید: توصیه می کنم فرزندتان را در این مدرسه ثبت نام نکنید. من راضی نیستم. هر روز در این مدرسه با مشکلات جدید رو به رو می شویم. کیفیت آموزش معلم ها بالا نیست. تنها به دلیل شهریه فرزندم را در این مدرسه ثبت نام کرده ام.

 

 

شنیده ایم که در این مدرسه از دانش آموزان ایرانی که در هیچ کشوری نبوده اند نیز ثبت نام به عمل می آید که البته  شهریه بالاتر دریافت می کنند. این موضوع را از یکی مسئولان مدرسه جویا می شوم و به او می گویم که می خواهم فرزندم را در این مدرسه ثبت نام کنم اما در هیچ مدرسه خارجی درس نخوانده است. او می گوید به بخش ثبت نام بروید فکر می کنم با پرداخت شهریه بیشتر می توانید ثبت نام کنید.

 

به بخش ثبت نام  مراجعه می کنم و دوباره پرسش را مطرح می کنم که مسئول ثبت نام ابتدا می گوید نمی شود، کمی تامل می کند و می گوید اگر فرزندتان زبان انگلیسی بلد باشد، شاید مدیریت بتواند کاری انجام دهد و از تبصره ها و سهیمه خود استفاده کند.

 

طبق آیین نامه مدارس بین الملل ثبت نام دانش آموز ایرانی که مدارک بین المللی نداشته باشد تخلف است.

 

در بخش ثبت نام نیز خانواده هایی حضور دارند که ابراز نارضایتی خود را از کیفیت مدرسه به مسئول ثبت نام می کنند. آن ها نسبت به نمرات فرزندانشان اعتراض داشتند.

 

 

در این مدرسه دانش آموزان خارجی نیز به چشم می خورند که آنان نیز به دلیل شهریه این مدارس را انتخاب کرده اند و به سفارت خانه های کشور خود نرفته اند.

 

10 مدرسه بین الملل داریم

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش از فعالیت ۹ مدرسه سفارتخانه ای در ایران خبر داد و تصریح کرده است: ۱۰ مدرسه بین المللی و ۴۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی داریم و بیش از ۴۸۰ هزار دانش آموز خارجی در ایران تحصیل می کنند.

در کشور تعداد 10 مدرسه بین الملل وجود دارد که به همین دلیل خانواده ها مجبور هستند مدرسه ای که شهریه پایینتری دارد را انتخاب کنند البته شهریه این مدارس کم هم نیست.

 

مدارس بین الملل هم چون می دانند مدارس کم است، آنگونه که باید به کیفیت نمی پردازند باید مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشورنظارت بیشتری به این مدارس داشته باشند تا از آشفته بازاری در آیند. چون این دانش آموزان فرزندان آینده ساز و سفیران فرهنگی کشور هستند که تاثیر زیادی بر شناخت ایران در دیگر کشورها دارند.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند خراسان جنوبي روزنامه مقام معظم رهبری نماز جمعه بوشهر شبستان بیرجند اوقات فراغت حج مرکز امور بین الملل و مدارس کشور شهریه مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا در این مراسم سید محمد طباطبایی معاون وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعریف منظومه جدیدی در وزارت آموزش پرورش با عنوان پرورش فراگیر، گفت: در این منظومه سه شعار محوری ایمان، امید و خردورزی و خودباوری و نشاط دنبال می‌شود.
محمد حسن حبیب الله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تشریح آثار ایشان، هفته معلم را به معلمان مدارس ایرانی مستقر در ترکیه تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت تعیین می شود/ معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی تا ۳۱ اردیبهشت / معلمان مدارس غیر دولتی بیمه کامل می‌شوند
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند