Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان با هدف هم‌فکری و هم‌افزایی در راستای بهبود و توسعه خدمات کتابخانه‌ای برای جامعه نابینایان کشور خبر داد و گفت: بهره‌گیری گروه‌های خاص جامعه، از جمله اقشار نابینا و کم‌بینا از خدمات کتابخانه‌های عمومی، همواره یکی از دغدغه‌ها و مسائل اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس بخش نابینایان در قریب به ۶۰ کتابخانه عمومی راه اندازی شد و اقدامات لازم به منظور تهیه تجهیزات، منابع، انتخاب نیروی انسانی متخصص و توانمند برای خدمات‌رسانی به روشندلان عزیز و به‌روزرسانی دستورالعمل اداره بخش نابینایان بر اساس استانداردهای جدید انجام شد.

وی درباره روند رأی‌گیری و انتخاب اعضای کارگروه تخصصی نابینایان کشور، گفت: به‌منظور تشکیل کارگروه تخصصی نابینایان، در مرحله نخست با تمامی همکاران بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور هم‌اندیشی، هم‌فکری و کسب نظرات این عزیزان تماس گرفته شد، تا افراد متقاضی عضویت در این کارگروه، مشخص شوند. در مرحله بعد، بر اساس مؤلفه‌هایی همچون سابقه فعالیت، نوع و کیفیت عملکرد، میزان توانایی و توانمندی‌ها، تخصص و ویژگی‌های فردی و حرفه‌ای، از بین این همکاران، ۱۴ نفر انتخاب شدند.

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها ادامه داد: در مرحله بعد، اسامی افراد برگزیده برای تمامی همکاران کتابدار بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی ارسال شد و در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۵ و ۲۶ خرداد، رأی‌گیری به منظور انتخاب نفرات کارگروه به انجام رسید.

وی در پایان گفت: براساس نتایج رأی‌گیری رسول رضایی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه ولی‌عصر (عج) اصفهان، روح الله ساعی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز و کارشناس حوزه نابینایان، پریسا محمدی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه ثامن‌الائمه آبادان استان خوزستان، همایون شاهمرادی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه شهید باهنر شمیرانات استان تهران و امید فلاحتی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه رئیسی شیراز استان فارس حائز بیشترین آرا شده و به عضویت در کارگروه تخصصی نابینایان درآمدند.

کد خبر 4673099 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه های عمومی نابینایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه، طی حکمی اسماعیل جانعلی پور را به عنوان دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان منصوب کرد.

در بخشی از متن حکم دبیر کل جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان آمده است:

به پیشنهاد شورای محترم مرکزی اتحادیه، جنابعالی را که بحمدالله از شایستگی اخلاقی، روحیه انقلابی و جهادی، در کنار تجارب ارزشمند مدیریتی درون و برون تشکیلاتی برخوردار هستید، به موجب این حکم، برای مدت دو سال، به عنوان؛ " دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان " منصوب می‌نمایم. انتظار می‌رود؛ از مسیر اجرایی‌سازی سند تحول و تعالی تشکل، با اولویت بندهای پنجم تا دهم، ترویج گفتمان رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و بیانیه گام دوم، تدقیق نقش اتحادیه به‌عنوان پرچمدار جنبش دانش‌آموزی در روند ترمیم و تحقق سند تحول آموزش و پرورش، امیدآفرینی در سایه تقویت حرکت‌های اجتماعی در فضای دانش‌آموزی، تربیت نیرو، آرمان‌خواهی و تقویت هویت دینی، انقلابی، ملی و تشکیلاتی دانش‌آموزان، مورد اهتمام باشد. توفیق روزافزونتان را از درگاه پروردگار متعال خواستارم و دعاگوی وجود شریفتان هستم.

گفتنی است، از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی دکتر اسماعیل جانعلی پور می‌توان به مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، جانشین اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین اشاره کرد.

وی همچنین در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان سوابق طولانی و درخشانی داشته است که قائم مقام دبیر کل در امور مشارکت‌ها، مسئولیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در استان گیلان از جمله سوابق ایشان بوده است.

لازم به ذکر است پیش از این حسین تاریخی برای سه دوره و به مدت ۶ سال دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بوده است.

کد خبر 6099004 علی قدمی

دیگر خبرها

  • تأمین اعتبارات کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود