Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:37:46 GMT

باز هم روياي پول دار شدن يک شبه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۴۷۶

باز هم روياي پول دار شدن يک شبه

خبرگزاری آریا- معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از دستگیری 10 عضو یک شرکت هرمی موسوم به کیونت، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" گفت: 27 تیرماه امسال، فردی به پلیس آگاهی پایتخت به همراه پرونده ای از دادسرای ناحیه 31 تهران مراجعه و به کارآگاهان اعلام داشت: برادرم جاسم 25 ساله 16 تیرماه  از شهر آبادان برای استخدام  و مشغول به کار شدن در سازمان گمرکی به تهران آمد و طی تماسی عنوان داشت برای رهن خانه نیاز به مبلغ  40 میلیون تومان پول دارد که مبلغ را تهیه  و به حساب وی واریز کردیم تا اینکه ارتباطش با خانواده قطع شد و گاهی  و  آخرین روزها چند پیامکی حاوی اینکه امکان تماس گرفتن، بیرون رفتن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ندارم را به من فرستاد و به این موضوع مشکوک شدم و شکایتی  به دادسرا برای پیداشدن برادرم کردم.
وی با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند که برادرش گرفتار شرکت هرمی ( کیونت )  شده  افزود: با بررسی های انجام شده مخفیگاه برادر شاکی در محدوده خلیج شناسایی و با کسب مجوز قضائی او به همراه 9 نفر دیگر در محل دستگیر شدند.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت عنوان داشت: شرکت هرمی "کیونت"  با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر اقدام به جذب عضو  عمدتا جوان می کند و پس از جذب عضو، اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و در چند جلسه آموزشی برای عضو های جدید می گذارند و  در نهایت به بهانه واهی خرید تورهای مسافرتی خارجی از افراد مبالغی مابین 30 تا 40 میلیون تومان دریافت می کنند.
وی اضافه کرد:  پس از دریافت این مبالغ،  عضو های فعال، عضوهای جدید را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضاء خانواده می کنند تا فعالیت خود را گسترش دهند.
سرهنگ تقی پور خاطر نشان کرد: کلیه متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.
معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ به خانواده ها هشدار داد که هرگونه استخدام در سازمان های دولتی از طریق رسانه های جمعی اعلام می شود، پس در صورت تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام در این سازمان ها و وسوسه و دعوت فرزند شما به تهران به نیت فرد در عضوگیری برای شرکت های هرمی شک کرده و مانع پاسخ مثبت فرزندتان به این دعوت شوید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پول دار شدن یک شبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس برای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن‌ها را شناسایی کنند.  

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان ۱ هزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف شد.

وی بیان داشت: متهمان، پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر
  • کشف جسد مرد جوان در قهوه‌خانه‌ای در جنوب تهران
  • کینه خونین کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود