Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@11:49:57 GMT

قیمت سبد نفتی اوپک کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۵۲۱

به گزارش فارس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان پنج‌شنبه ۲۷ تیر با ۱.۵۰ دلار کاهش ۶۳.۱۰ دلار در هر بشکه فروخته شد.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه ۱۷ جولای (۲۶ تیر) ۶۴.۶۰دلار در هر بشکه معامله شده بود.

قیمت پنج‌شنبه گذشته در بازارهای جهانی به علت نگرانی در مورد تقاضا کاهش یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به ۱۹ جولای یعنی ۲۸ تیرماه ۶۵.۱۶ دلار بوده است.

نفت اوپک سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۶۵.۴۴ دلار در هر بشکه فروخته شده بود. این نوع نفت تاکنون در سال جاری میلادی به طور متوسط ۶۵.۱۶ دلار در هر بشکه معامله شده است.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۹ در ۲۵ آوریل برابر با ۷۴.۰۴ دلار در هر بشکه ثبت شده است؛ به این ترتیب هر بشکه نفت این سازمان در پنج‌شنبه گذشته ۱۰.۹۴ دلار ارزان‌تر از بالاترین رقم سال معامله شده است.

سبد نفتی اوپک سال ۲۰۱۹ را با ۵۲.۱۴ دلار در هر بشکه آغاز کرد که پایین‌ترین قیمت این نوع نفت از ابتدای سال جدید به شمار می‌رود.

روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، هر بشکه نفت برنت با ۵۶ سنت افزایش ۶۴.۹۱ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۶ سنت افزایش ۵۷.۹۸ دلار معامله شد.

نفت خام آمریکا طی هفته گذشته ۷ درصد و نفت خام برنت ۵.۵ درصد از ارزش خود را از دست دادند که بیشترین کاهش از اواخر ماه می به شمار می‌رود.

از عوامل افزایش قیمت روز جمعه، توقیف یک کشتی انگلیسی در خلیج فارس از سوی سپاه و بروز نشانه‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا با هدف تقویت اقتصاد این کشور، عنوان شده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفتدجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سبد نفتی اوپک نفت پرویز فتاح بنیاد مستضعفان کمیته امداد مرتضی بختیاری سازمان سیا رحیمی جهان آبادی محاکمه نجفی کریمی قدوسی یوکیا آمانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱