Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@23:38:22 GMT

شش دلیل سالم برای نوشیدن منظم آب گرم!

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۴۶۸۸

شش دلیل سالم برای نوشیدن منظم آب گرم!

 به نقل از آوای سلامت ،این نکته ثابت شده که نوشیدن آب گرم باعث بهبود فرایند گوارش و دفع سموم از بدن می شود. دیگر فواید نوشیدن آب گرم به جای آب سرد، از این قرار است:

حمایت از سیستم گوارش: آب گرم می تواند کمک بزرگی برای سیستم گوارش شما باشد. آب سرد به جامد کردن چربی غذاها کمک می کند و فرایند هضم را کند می نماید اما آب گرم به شیوه ای کاملا برعکس عمل می کند و ضمن بهبود فرایند هضم، کمک بزرگی برای جذب بهینه مواد مغذی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نوشیدن آب گرم از ابتلا به یبوست نیز پیشگیری می کند.

بهبود سیستم تنفسی: مصرف آب گرم می تواند برای سیستم تنفسی شما مفید باشد. آب سرد در این میان، باعث تخریب مخاط می شود و خطر ابتلا به عفونت های تنفسی و مشکلات ریزش مو را افزایش می دهد. در مقابل، اب گرم گلو را تسکین داده و کاهنده هر گونه تحریک است.

بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن: مصرف آب سرد باعث کاهش گردش خون می شود در حالیکه آب گرم خاصیت کاملا برعکس دارد. افزایش گردش خون در نتیجه نوشیدن آب گرم باعث می شود بسیار سریع تر از سموم بدن خلاص شوید.

تسکین دهنده درد: اگر دچار سردرد یا التهاب در بدن شده اید، نوشیدن آب گرم بسیار توصیه می شود. از آنجا که آب گرم جریان خون به بافت ها را افزایش می دهد، باعث تسکین انقباضات ماهیچه ای می شود. نوشیدن آب گرم برای از بین بردن دردهای ماهیچه ای بسیار مفید است.

بهبود دهنده کیفیت خواب: اگر با مشکلات خواب مواجه هستید و به راحتی به خواب نمی ‌روید، نوشیدن آب گرم پیش از به تختواب رفتن می‌تواند به بهبود خواب کمک کند. آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند.

جلوگیری از قرایند پیری: نوشیدن آب گرم برای پوست نیز خوب است. این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی ‌ها از بدن کمک می ‌کند. سموم مختلفی در پیری زودرس و برخی مشکلات سلامت نقش دارند. همچنین، نوشیدن آب گرم به ترمیم سلول ‌های پوست کمک می ‌کند و از این رو، در جوان سازی و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست نقش دارد.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آب گرم تسکین درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقویت حافظه چی بخوریم؟

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که رژیم غذایی متعادل شامل میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل و حبوبات، ماهی و چربی‌های سالم، می‌تواند به تقویت عملکرد حافظه کمک کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که تغذیه مناسب برای بهبود توانایی به یادآوری جزئیات است. در ادامه این مقاله، به معرفی و تحلیل مواد غذایی موثر در تقویت حافظه خواهیم پرداخت.

میوه‌ها و تأثیرات بر حافظه

به گزارش فرطب، میوه‌ها به ویژه توت‌ها، به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که دارند، نقش مهمی در حفاظت مغز از آسیب‌های اکسیداتیو و پیشگیری از زوال عقل ایفا می‌کنند. زغال‌اخته به خصوص غنی از آنتوسیانین است و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. انگور و هندوانه نیز به ترتیب به دلیل داشتن رسوراترول و لیکوپن، موثر در تقویت حافظه هستند. آووکادو نیز با چربی‌های سالم خود، به بهبود سطح کلسترول و عملکرد مغز کمک می‌کند.

سبزیجات برگ دار و تقویت حافظه

سبزیجات تیره و برگ‌دار، منابع عالی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C هستند و در پیشگیری از از دست دادن حافظه ناشی از پیری مفیدند. چغندر، که غنی از نیترات است، به گشاد شدن رگ‌های خونی و افزایش اکسیژن‌رسانی به مغز کمک می‌کند. این سبزیجات، به ویژه در کاهش التهاب و بهبود گردش خون در مغز نقش دارند.

غلات کامل و حبوبات در تغذیه

غلات کامل و حبوبات مانند گندم پرک، کوسکوس، نخود و جو دوسر، منابع غنی از کربوهیدرات‌های پیچیده و ویتامین B هستند. این مواد غذایی به بهبود حافظه کمک می‌کنند و به واسطه داشتن فیبر و مواد مغذی، به تقویت کلی سلامت مغز می‌انجامند.

تأثیر غذاهای دریایی بر عملکرد مغزی

مصرف ماهی‌های چرب که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، برای سلامت قلب و بهبود عملکرد حافظه ضروری است. مصرف هفتگی ماهی به بهبود حافظه کمک کرده و نیازهای اساسی مغز را تامین می‌کند، در حالی که گوشت قرمز ممکن است ضررهای بیشتری داشته باشد.

گیاهان و دانه‌ها برای بهبود حافظه

دانه‌های کاکائو، کنجد و گیاهانی مانند رزماری و نعناع، منابع غنی فلاونوئیدها و آرژنین هستند. این مواد مغذی به بهبود جریان خون به مغز، افزایش تمرکز و حافظه کمک می‌کنند. استفاده از این دانه‌ها و گیاهان می‌تواند به تقویت عملکرد مغزی و جلوگیری از لخته شدن خون منجر شود.

استراتژی‌های تکمیلی برای تقویت حافظه

علاوه بر تغذیه، فعالیت‌هایی مانند استراحت کافی، حل جدول، و ورزش منظم نیز برای تقویت مغز و حافظه ضروری هستند. تلاش برای به خاطر سپردن شماره‌ها یا استفاده از ذهن برای مکان‌یابی به جای تکیه بر تکنولوژی، می‌تواند به تقویت حافظه کمک کند. همچنین، خنده به عنوان یک فعالیت ضد استرس، به کاهش تنش و بهبود عملکرد مغزی کمک می‌کند.

اطمینان از خواب کافی و مصرف منظم مایعات نیز برای حفظ سلامت مغز و حافظه حیاتی است. در نهایت، یادگیری مستمر و تحریک ذهن با فعالیت‌های جدید به حفظ قدرت مغزی کمک می‌کند.

جمع بندی

تغذیه مناسب حاوی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و ماهی، به همراه فعالیت بدنی منظم و استراحت کافی، نقش مهمی در بهبود و تقویت عملکرد حافظه دارد. توجه به مصرف مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و امگا ۳، و همچنین ارتقا سبک زندگی سالم، به پیشگیری از زوال عقل و تحریک مغز کمک می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • خواص جکوزی برای پوست
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب