Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمیله علم‌الهدی در آیین رونمایی از کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در آموزه‌های دینی، ریا و شعار از جمله موارد کلیدی محسوب می‌شود. یکی از مواردی که باید با صدای بلند آن را اعلام کرد اهمیت جایگاه زن است. تمامی افرادی که در این جلسه حاضر شده‌اند می‌توانند اعلام کنند که زنان می‌توانند در امور علمی کشور تاثیر گذار‌ باشند و بتوانند کتاب بنویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال‌ها پیش موضوع انقلاب فرهنگی توسط امام خمینی مطرح شد، ایشان بر تغییر فرهنگ تأکید داشتند، همچنین مقام معظم رهبری تحول علوم انسانی را مطرح و بر بحث سند تعلیم و تربیت تأکید کرده‌اند.

مولف کتاب «نظریه اسلامی رشد انسان» گفت: برنامه‌های توسعه در ایران بجای رویکرد تربیتی بیشتر‌ رویکرد اقتصادی داشتند. مدارس ایران براساس مباحث اقتصادی برنامه‌ریزی شده‌اند. ما دانشگاه‌ها و مدارس را در چارچوب دولت‌محور دنبال کردیم، سپس نگاه بنگاه‌داری در دانشگاه‌‌ها مطرح شد در حال حاضر‌ مدرسه و دانشگاه به عنوان اداره مطرح نمی‌شود، این نهادها به‌صورت بنگاه پیش می‌رود. در چنین شرایطی هیچ کس به سراغ اسلام نرفت تا دیدگاه‌های تربیتی آن را بررسی کند.

علم‌الهدی عنوان کرد: متأسفانه برنامه‌های‌ توسعه بر محور اقتصاد پیش رفته است در این راستا نیارمند یک انقلاب کپرنیکی هستیم‌؛ یعنی دانشگاه نباید بر اساس اصول اقتصاد حرکت کند؛ بلکه اقتصاد باید بر اصول دانشگاه پیش برود.

وی افزود: در حوزه علم دینی، مباحث حاشیه‌ بیشتر از اصل موضوع بوده است. این کتاب، فصل پنجم از یک تحقیق میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه شهید بهشتی است. در‌ سال‌ ۸۴، سازمان پژوهش و آموزش و پرورش به دانشگاه شهید‌بهشتی ماموریت بررسی فلسفه تعلیم و تربیت در اسلام را واگذار کرد. نتایج فعالیت‌ها در سال ۹۵ به دبیرخانه اعلام شد. از سال ۹۵ تا ۹۸ ویراستاری علمی این کتاب به‌ طول انجامید.

رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: از‌ چهار اصل حکت متعالیه به عنوان اصل استفاده شد همچنین نظریه‌های امام خمینی(ره)، آیت‌الله مصباح، علامه طباطبائی و غیره استفاده شد. در تالیف این کتب افراد بسیاری با ما همکاری‌ داشتند. این کتاب از زاویه آیات حکمت متعالیه قرآن تالیف شده است و برای هر مورد شواهدی از آموزه‌های قرآن در آن ذکر شده است.

انتهای پیام/

31 / 320 کتاب نظریه اسلامی رشد انسان جمیله علم الهدی دانشگاه شهید بهشتی پژوهشکده مطالعات علم و فناوری دانشگاه بهشتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جمیله علم الهدی دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حمید شیرازیانی افزود: در ابتدای طرح، مدارسی در سطح استان برای انجام امور شناسایی و بررسی می‌شوند.

او با اشاره‌ به اینکه سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است افزود: کارشناسان اداره نوسازی باید برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تصریح کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادهای کوچک و جزئی است؛ از همین رو برخی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی نیاز به تعویض رادیاتور دارند. 

او گفت: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی نیز اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند. 

شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

دیگر خبرها

  • توسعه بهداشت ودرمان
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • ۴۰۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی تدارک دیده شده َشَد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد