Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمیدرضا همراه، اصلی‌ترین تمرکز کانون فرهنگی هنری عاشورائیان را مهارت‌آموزی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: مجموعه‌های فرهنگی بایستی با توجه به بحث مهارت‌آنوزی برای دانش‌آموزان، خلاء موجود در آموزش و پرورش را جبران کنند.

سید حمیدرضا همراه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، پیرامون برنامه‌های کانون فرهنگی هنری عاشورائیان اصفهان در تابستان ۹۸ اظهار داشت: مخاطب برنامه‌های تابستانی ما دانش‌آموزان پایه هفتم هستند که کلاس‌های آموزشی در ۸ رشته برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری عاشورائیان اصفهان درباره علت تمرکز فعالیت‌ها بر روی دانش‌آموزان پایه هفتم توضیح داد: با مشورت برخی کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که پایه هفتم پیش از انتخاب رشته و ورود دانش‌آموزان به دبیرستان است و تست‌هایی که از آن‌ها گرفته می‌شود می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

 

وی ادامه داد: نزدیک به ۱۵۰ نفر از دانش‌آموزان پایه هفتم اصفهانی در رشته‌های فیلمبرداری، عکاسی، برنامه‌نویسی، نمایش، سرود، گرافیک و تدوین ثبت‌نام کرده‌اند البته پیش از ثبت‌نام، آزمونی از متقاضیان موسوم به تست گاردنر گرفته شد و هنرجویان، بر اساس نتایج این تست در کلاس‌ها ثبت نام کردند این کلاس‌ها تا پایان تابستان و در ۱۲ جلسه برگزار خواهد شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورائیان اصفهان از برنامه‌های جانبی این کانون گفت و ادامه داد: در کنار این کلاس‌ها، ما یک باشگاه دانش‌آموزی داریم که در آن هنرجویان به گروه‌های ۱۰ نفره تقسیم و در آن سیرهای مطالعاتی مختلفی متناسب با فعالیت‌های خود دریافت می‌کنند که تربیت‌محور و معمولا بر اساس آثار شهید مطهری است.

 

وی با برشمردن دیگر برنامه‌های کانون فرهنگی هنری عاشورائیان اصفهان افزود: اردو‌های تفریحی، اردوی زیارتی مشهد مقدس، برنامه‌های ورزشی وغیره از دیگر برنامه‌های جانبی کانون فرهنگی هنری عاشورائیان اصفهان است و نهایتا دانش‌‌آموزان به عنوان خادمان دانش‌آموزی در اردوی عاشورائیان شرکت‌ خواهند کرد.

 

همراه، یاد‌آوری رویکرد‌های مد نظر کانون فرهنگی هنری عاشورائیان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین تمرکز ما بر روی مهارت‌آموزی بوده و ما معتقدیم امروزه دانش‌آموزان بایستی در حوزه مهارت‌آموزی ورود جدی پیدا کنند و مجموعه‌هایی که در فضای نوجوانان فعالیت می‌کنند باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند و خلائی که در آموزش و پرورش وجود دارد را جبران کنند.

 

وی درباره جهت‌گیری تربیتی این کانون تصریح کرد: عمده رویکردها و جهت‌گیری‌های تربیتی ما، تربیت نیروی موثر فرهنگی است و رشته‌هایی که برای برگزاری دوره انتخاب ‌می‌شود با این هدف انتخاب می‌شوند که در نهایت هنرجویان برتر به عنوان نیروی موثر فرهنگی بکارگیری شوند./

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز روزنامه ارزانی شبستان بیرجند مقام معظم رهبری خراسان جنوبی حائری مسجد دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان

عزت‌الله طیبی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالم، گسترش و تعمیق فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان در مدرسه است.

وی افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت می‌پردازند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: این جشنواره در راستای تحقق برنامه فراگیر پرورشی با اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری برگزار می‌شود.

طیبی‌راد ادامه داد: در این مرحله ضمن دریافت آثار، بررسی و تفکیک آنها توسط دبیرخانه، آثار برای داوری در اختیار اساتید مربوطه قرار می‌گیرد.

وی گفت: پس از داوری، آثار برتر رشته‌های مختلف انفرادی، گروهی و همگانی به دبیرخانه کشوری مستقر در استان اصفهان ارسال می‌شود.

گفتنی است، دبیرخانه استانی فرایند جمع‌آوری آثار چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان (امید فردا) در استان و در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر آغاز به کار کرده است.

کد خبر 6087428

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه