Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخورد با عرضه برندهای محرز (قطعی) ابتدا از تهران آغاز شد و سپس در استان‌هایی همچون فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان ادامه یافت.
کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان فارس نیز از ابتدای سال ۹۸ فعالیت رسمی خود را برای برخورد با برندهای خارجی آغاز کرد که پس از شناسایی این برندها و ابلاغ تذکرهای مختلف در نهایت از ۲۸ تیرماه در قالب گشت سیار وارد مرحله برخورد قانونی با متخلفان در حوزه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی ۱۸ برند خارجی در شیراز
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص اجرایی شدن آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در بحث برندها از سال ۱۳۹۶ براساس دستورالعمل‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت‌هایی را شروع کردیم و تیرماه سال ۱۳۹۷ پایان تذکرات بود.
سید محمد احمدی زاده افزود: زمستان سال ۱۳۹۷ مبارزه و مقابله با این برندها در کشور شروع شد و این باعث خوشحالی و خرسندی تولیدکنندگان داخلی شد که به کارشان رونق داد.
وی ادامه داد: ۱۸ فروشگاه در این زمینه در شیراز شناسایی شدند و تذکرات لازم به آنان داده شده است، در حال حاضر تابلوهای برخی از آنها پایین کشیده شده و ویترین‌ها مناسب سازی شده است و کالاهای باقی مانده را بعضاً با تخفیف‌های بالا، تعیین تکلیف می‌کنند و در جاهای باقی مانده قطعاً نسبت به جمع‌آوری کالا اقدام خواهد شد.

تشکیل پرونده برای چهار برند خارجی غیرمجاز
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس نیز در این زمینه به ایرنا گفت: برای اجرایی شدن دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در زمینه برخورد با برندهای خارجی از سه ماه پیش جلسات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار و کارگروهی در این زمینه تشکیل شد.
علی مبشری با بیان اینکه متولی برخورد با برندهای خارجی تنها سازمان تعزیرات حکومتی نیست، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این زمینه مسئولیت‌هایی بر عهده دارند.
وی ادامه داد: پس از شناسایی برندهای خارجی فعال در شیراز از سه ماه پیش تذکرات لازم برای پایین کشیدن تابلو و عدم عرضه کالای قاچاق به آنان داده شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: برخی از آنها نسبت به پایین آوردن تابلو اقدام کردند اما برخی نسبت به این امر بی توجهی کردند که در نهایت کارگروه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مصوب کرد از ۲۸ تیرماه گشت‌های سیار برای برخورد با این برندها اقدام کنند.
مبشری ادامه داد: این گشت‌ها مرکب از رئیس شعبه مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات حکومتی، نماینده ستاد کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، نیروی انتظامی، نماینده صنعت، معدن و تجارت استان، نماینده اصناف، نماینده فرمانداری و بازرس اتحادیه مربوطه است.
وی ادامه داد: نخستین گشت در ۲۸ تیرماه صورت گرفت که در این زمینه چهار پرونده تشکیل و کالاها ضبط شد که این پرونده‌های تخلف در مرحله رسیدگی قرار دارد.

برندهای خارجی دارای مجوز مشکلی برای فعالیت ندارند
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه برندهای خارجی که مجوز لازم را از دستگاه‌های مربوطه اخذ کرده‌اند، مشکلی برای فعالیت ندارند، گفت: در برندها هم گران فروشی و هم تقلب می‌شود، ما با برندهایی که نمانیدگی برند مرکزی باشند و از مسیر قانونی وارد شده باشند، کاری نداریم.
وی ادامه داد: برندهایی که در حال حاضر در حال فعالیت هستند، هیچ مجوز و مدرکی برای اثبات نمایندگی برند مربوطه ندارند و هم تقلب می‌کنند و هم جنس قاچاق می‌فروشند.
مبشری افزود: براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وقتی بحث قاچاق مطرح می‌شود تنها به ورود آن به کشور مرتبط نیست بلکه عرضه قاچاق نیز جرم محسوب می‌شود و با آن برخورد لازم صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بحث برخورد با کالاهای قاچاق از برندها آغاز شده و به مرور در سطوح مختلف با کسانی که کالای قاچاق عرضه می‌کنند، برخورد می‌شود و افراد متخلف در این حوزه مجازات می‌شوند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس تاکید کرد: گشت‌ها برای برخورد با برندهای خارجی ادامه دارد چرا که در خصوص این موضوع از قبل تذکرات لازم داده شده و دیگر جای هیچ بحثی وجود ندارد؛ حتماً برخورد لازم و قانونی در این زمینه صورت می‌گیرد تا هم جلو قاچاق و هم جلو تقلب که برخی از نام برندها سو استفاده می‌کنند، گرفته شود.
۹۲۵۴ /‏۱۸۷۶‬
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.
وی افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
رحیمی آذر افزود: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.
وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • محکومیت قاچاقچیان کالا در اردبیل