Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:45:24 GMT

امسال ۴۶ هزار هکتار اراضی دامغان حدنگاری می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۵۹۲

امسال ۴۶ هزار هکتار اراضی دامغان حدنگاری می‌شود

سید محسن طباطبائیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای طرح حدنگاری در اراضی کشاورزی با هدف تشخیص مالکیت و تنظیم سند برای اراضی فاقد سند مالکیت در شهرستان دامغان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به تصویب اجرای طرح حدنگاری در سطح اراضی کشاورزی روستاها، تا پایان سال جاری، این طرح به صورت ۱۰۰ درصدی در روستاهای دامغان به اجرا درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طباطبائیان تصریح کرد: اجرای این طرح در مرحله اول نیازمند ارسال مشخصات اراضی کشاورزی به اداره کل ثبت‌اسناد و املاک است، نقشه‌برداری به روش فتوگرامتری و تصویربرداری به روش پهپادی به منظور کسب اطلاعات مکانی در اجرای این طرح الزامی است.
طباطبائیان خاطر نشان کرد: پس از ارائه اسناد حقوقی زمین‌های کشاورزی توسط بهره‌برداران به سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، اراضی کشاورزی دامغان سنددار خواهند شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: اجرای این طرح عاملی برای ایجاد پایگاه داده برای آمایش سرزمینی است که در این روش، آمایش سرزمینی را به‌صورت اطلاعات مکانی به وجود خواهد آورد.
بیش از سه هزار هکتار باغ میوه و ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان دامغان وجود دارد و ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است.
حدود ۱۰ هزار بهره بردار در زمینه زراعت، باغداری، کشاورزی و دامپروری در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
۹۸۵۶/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلسله قطب تولید کلزای لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ شهرستان سلسله از میزان سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزای لرستان با یک هزار و ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت مقام اول این محصول استراتژیک را دارد و به عنوان قطب محصول کلزای استان معرفی شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:کاشت محصولات استراتژیک همچون کلزا ضرورت امروز جامعه است و  تنها راه بالا رفتن بهره وری در مزارع و افزایش راندمان و توجیه محصولات کشاورزی برای کشاورزان در تحقیق و آموزش است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان هم با اشاره به شعار امسال گفت:تناوب کشت یکی از راه‌های افزایش تولید است که هم در جهت کاهش آفات بیماریها، کاهش مصرف سم، غنی سازی تولید زمین و افزایش تولید نقش مهمی دارد.
 شرفی فرماندار سلسله با بیان اینکه نسبت به سال گذشته تولید کلزا ۹۳ درصد در این شهرستان رشد داشته است ، افزود:بیش از ۷۰۰ هکتار کلزا سال گذشته کاشته شد و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار درشهرستتن سلسله کاشته شده است 
منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله هم توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان را موجب بالا بردن راندمان تولید است، افزود: عملکرد در این شهرستان بالای ۶ تن در هکتار ثبت شده است.

پیش بینی می‌شود امسال در مزارع شهرستان سلسله چهار هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان