Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تحریم در تقابل با صلح جهانی، از نگاه ادیان امروز (دوشنبه/‏۳۱ تیر) با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت‌الاسلام و‬ المسلمین علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و جمعی از بزرگان دینی و نخبگان علمی حوزه و دانشگاهی در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این همایش گفت: همایش تحریم در تقابل با صلح جهانی، از نگاه ادیان در راستای محکومیت اقدام نابخردانه دولت آمریکا در وضع تحریم‌های جدید علیه مقامات عالی کشورمان، از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشارکت و همکاری اندیشمندان و رهبران ادیان در کشورمان و شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی داخلی و خارجی برگزار شده است. هدف از برگزاری این همایش حضور اندیشمندان، رهبران و پیروان ادیان الهی کشورمان برای دفاع از عزت و سربلندی ایران عزیز و محکومیت سیاست‌های خصمانه و اقدامات قهرآمیز یکجانبه ایالات متحده آمریکا است که صلح جهانی را به خطر انداخته.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، خاطرنشان کرد: در این همایش رهبران ادیان الهی در ایران، حمایت قاطع خود از مواضع اصولی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر گرانقدر جمهوری اسلامی ایران را که در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انسانی و حمایت از مظلومان و مبارزه با بی عدالتی هستند، اعلام کرده و اقدام آمریکا در تحریم ملت ایران را از روی کینه و دشمنی و استیصال سردمداران آمریکا محکوم می‌کنند.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه ضمن اشاره به مقاومت ملت ایران تصریح کرد: ملت عزیز ایران علیرغم همه دشمنی‌ها، از مواضع اصولی خویش دست برنداشته و محکم و استوار با پیروی و اطاعت از رهبر فرزانه خود تا تحقق کامل آرمان‌های انقلاب اسلامی و در واقع آرمان همه انبیای الهی و مظلومین جهان، از هیچ تلاش و کوشش انسان مدارانه دست برنخواهد داشت.

وی در پایان بخشی پایانی سخنان خود گفت: چون معتقدیم دین در حیات اجتماعی بشر و دستیابی به صلح مبتنی بر سعادت دنیوی و اخروی نقش سازنده و مهمی دارد و پاسداری و دفاع از حریم رهبران دینی، از آموزه‌های مهم ادیان و در چارچوب حفظ کرامت انسانی و تحقق صلح پایدار جهانی است، تعدی به ارزش‌های پذیرفته شده ادیان، تجاوز به حقوق و ارزش‌های انسانی قلمداد شده و از سوی همه دینداران و آزادگان جهان محکوم می‌شود.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این دیدار با ذکر این نکته که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش، دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمامی مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

عبدالحسین کلانتری همچنین با تأکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار عدالت و حق جویی را جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی عنوان و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی همچنین به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل بیت پرداخت و نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیزی کاملاً آشکار عنوان کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

     

دیگر خبرها

  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد