Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمید خالقی در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته دو میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۲۱ ابلاغیه الکترونیک در استان کرمان صادر شده، افزود: در سال گذشته ۵۱۵ هزار و ۷۳۱ ثبت نام در سامانه ثنا انجام شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین ارکان هر دادرسی قضائی و یا هر موضوعی که ابلاغ احکام و دستورات در آن تعیین کننده است، ابلاغ است و اگر تمام ارکان یک دادرسی جمع باشد و ابلاغ در آن ناقض باشد آن جلسه دادرسی تشکیل نخواهد شد از این رو به منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و صرفه جویی در منابع، ابلاغ الکترونیک در قوه قضائیه پیاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه فناوری اطلاعات به دلیل نفوذ در سازمان‌ها به یک ضرورت تبدیل شده است، اظهارداشت: در این میان توسعه کاربری فناوری اطلاعات در سازمان‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به راه اندازی پابند الکترونیک در استان کرمان، از اختصاص ۲۹ پابند الکترونیک به دادگستری استان کرمان خبر داد و تاکید کرد: استان کرمان یکی ا پنج استان مجری این طرح در کشور است.

وی انجام ۱۰۰ مأموریت اداری جهت بررسی و فرآیند امور محوله و ارتقا رتبه بهره وری استان از رتبه ۱۷ به رتبه ۵ کشوری را از دیگر اقدامات معاونت آمار و فناوری دادگستری کل استان کرمان برشمرد و ادامه داد: ۶۵ آزمون بصورت آنلاین برگزار شده که بطور میانگین در هر آزمون ۷۰ نفر شرکت داشته‌اند و حدود ۹ میلیون تومان صرفه جویی در این زمینه انجام شده است.

خالقی تصریح کرد: مکاتبات الکترونیک سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه از جمله اداره زندان تعداد ۱۰۲ هزار و ۳۰۴ مکاتبه، اداره کل ثبت اسناد و املاک تعداد ۳۸ هزار و ۲۹۱ مکاتبه، پزشکی قانونی ۳۲۹ مکاتبه بوده که صرفه جویی انجام شده به ازای هر نامه ۲۰۰۰ تومان (هزینه چاپ و ارسال از طریق پست) بالغ بر ۳۰ میلیون تومان بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان آموزش مستمر کارکنان در خصوص نحوه استفاده از سامانه‌های سمپ و اتوماسیون و سایر نرم افزارها بازرسی و نظارت دوره‌ای شعب استان را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این معاونت برشمرد.

وی ادامه داد: راه اندازی شبکه عدالت، راه اندازی آرشیو الکترونیک آنلاین، انجام مراحل گزینش از پذیرفته شدگان متقاضی راه اندازی دفاتر خدمات، راه اندازی سامانه مکاتبات بانکی، راه اندازی سامانه آزمون آنلاین کارکنان، راه اندازی و آموزش نحوه نصب و استفاده از دستگاه کارت خوان در دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف استان، راه اندازی آرشیو الکترونیک و پشتیبانی از سامانه نظارت بر ورود پرونده‌های مربوطه، سامانه جذب اختصاصی قضات و راه اندازی سامانه ردیابی گوشی تلفن همراه نیز در سال گذشته انجام شده است.

خالقی تاکید کرد: پشتیبانی تمام نرم افزارهای دادگستری استان اعم از (نرم افزارهای دوران، سامانه جامع آموزش، سامانه سرقت موبایل، سامانه فروش تمبر شوراهای حل اختلاف، سپرده، نقلیه، آرشیو الکترونیکی سمپ، نرم افزار نوبت دهی پزشکان بعثت، حقوق شهروندی و …) نیز در معاونت امار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در شهرستان‌های استان، تصریح کرد مهمترین نتایج بدست آمده شامل توسعه خدمات قابل ارائه در دفاتر خدمات الکترونیک به عنوان مثال افزایش تعداد دفاتر در سطح شهرستان‌های استان تا ۴۰ دفتر و در مرکز استان به حداقل ۱۰ دفتر، راه اندازی کامل ثبت شکوائیه، راه اندازی کامل موارد مربوط به لوایح قضائی و راه اندازی کلیه پرداخت‌های قوه قضائیه بصورت الکترونیکی (از قبیل: پرداخت کسری هزینه، تمبر وکالت) است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان به اقدامات انجام شده در راستای مدیریت نرم افزار اشاره و بیان کرد: پشتیبانی ۱۹۱۷ کاربر فعال سیستم سمپ، پشتیبانی ۱۸۷۵ کاربر فعال سیستم اتوماسیون، پشتیبانی ۴۵۴ شعبه در دادگستری استان و ۱۷۰ شعبه شورای حل اختلاف، نظارت بر راه اندازی ۱۵ دفتر خدمات در سطح استان و اتصال ۳۷ واحد قضائی دادگستری ۲۹ واحد شورای حل اختلاف و تعداد ۳ واحد از نیروهای مسلح به شبکه ملی عدالت از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی تعداد دفاتر در حال راه اندازی در استان کرمان را ۳۴ دفتر برشمرد و گفت: حجم مکاتبات انجام شده (شامل نامه‌های وارده و صادره) مجموعاً چهار هزار و ۹۵۱ نامه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان الکترونیک زندان فناوری فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه جلسه شورای اداری ورامین گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ۲۱ اردیبهشت تمام الکترونیک برگزار نخواهد شد.

سید عباس جوهری با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: انتخابات در دو حوزه تهران و ورامین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس جوهری از پیگیری و برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و افزود: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا از جمله مزایای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

عباس جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی