Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:23:02 GMT

سمن‌های زنجان صاحب خانه می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۶۲۰۳

سمن‌های زنجان صاحب خانه می شوند

خدابخش مرادی نافچی روز دوشنبه در نشست مشترک با جمعی از اعضای تشکل های زیست محیطی استان که در منطقه حفاظت شده سرخ آباد (دشت آهوان سهرین) برگزار شد، افزود: فعالیت سمن ها باید در راستای اساسنامه باشد.

وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت عمومی است و تشکل های زیست محیطی با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط نقش مهمی در حل معضلات زیست محیطی می توانند داشته باشند، اظهار داشت: سمن ها باید برنامه های مد نظر خود را به دستگاه های تخصصی اعلام کنند تا هماهنگی و همکاری های لازم جهت پیشبرد اهداف صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی نافچی تاکید کرد: سمن ها باید از مراجع قانونی پیگیر مسائل حوزه فعالیت خود باشند و بیان مساله نیز زمانی موثر خواهد بود که سمن ها در حل معضلات به مسئولان کمک کنند و در حل مسائل ایفای نقش داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با قدردانی از فعالیت سمن های حوزه محیط زیست استان، گفت: باتوجه به ظرفیت موجود، سمن های حوزه محیط زیست استان می توانند در حل مشکلات و معظلات زیست محیطی، مسئولان ذیربط را یاری دهند.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه سمن ها باید حسابرسی سالانه داشته باشند، افزود: سازمان های مردم نهاد باید عملکردی شفاف داشته و بر اساس اساسنامه فعالیت کنند و هیات نظارت نیز بر عملکرد و فعالیت سمن ها نظارت جدی تری خواهد داشت.

حسین آب سالان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز هدف از این نشست را جلب مشارکت فعال سازمان های مردم نهاد به منظور ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی عنوان کرد و گفت: از ظرفیت سمن های فعال در حوزه محیط زیست جهت بهبود وضعیت محیط زیست استفاده خواهیم کرد.

گفتنی است در این نشست اعضای سه تشکل زیست محیطی آرامان زنگان، همراهان سبز زنجان و سرورویان اشراق گزارشی از فعالیت های و برنامه های آتی خود را ارائه کردند.

۶۰۸۴/ ۳۰۸۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم سیده مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پارسال بیش از ۳۰ تصفیه‌خانه در واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ساخته شد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این شمار ۲۱ تصفیه‌خانه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
دیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان هم با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است، گفت: ملایر قطب تولید انگور و کشمش و دارای واحد‌های فرآوری کشمش متعددی است که برای پیشگیری از آسیب به محیط زیست از سوی این واحد‌ها نیازمند ایجاد تصفیه خانه در آنها هستیم.

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم