Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی حق شناس در نشست خبری که به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد، بیان کرد: باید از این فرصت ارزشمند برای توسعه ظرفیت های گردشگری و معرفی توانمندی های استان به گردشگران بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: باید یک برنامه مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای احیاء این جنگل ها داشته باشیم تا بتوانیم آن را به آیندگان تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان گفت: در راستای حفظ و حراست از جنگلها علی الخصوص پارک ملی گلستان و جنگل های هیرکانی اقدامات خوبی صورت گرفته و با ثبت جهانی جنگل های هیرکانی حتما حفظ و حراست از این اثر ارزشمند تقویت خواهد شد.

وی یادآور شد: جنگل‌های هیرکانی موجود در این استان ۸۷ هکتار است و ۱۳۰۲ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری در این جنگل‌ها وجود دارد.

حق شناس با اشاره به بروز سیل در سه شهرستان استان گلستان در نوروز 98 گفت: با توجه به اینکه در ایام ابتدایی سال شاهد بروز اتفاقات ناگوار برای هم استانهایی عزیزمان بودیم پیشنهاد دارم جشن متمرکز ثبت جهانی جنگل های هیرکانی با حضور مقامات کشوری و و مدیران و مسوولین 5 استان دربرگیرنده جنگل های هیرکانی در استان گلستان برگزار گردد.

وی خاطر نشان کرد: از استان گلستان سه اثر میراث جهانی گنبد قابوس، فن مهارت ساختن و نواختن کمانچه ترکمن و جنگل های هیرکانی به ثبت جهانی رسیده است که هر سه اثر می تواند حضور گردشگران داخلی و خارجی را افزایش دهد که باید از این ظرفیت به خوبی بهره مند شد.

وی افزود: دیوار بزرگ گرگان با طول بیش از 200 کیلومتر که پس از دیوار چین بزرگترین دیوار محسوب می شود گزینه جدی استان برای ثبت جهانی است که باید هر چه زودتر فرایند ثبت در این خصوص آغاز شود.

استاندار گلستان بیان کرد: از تلاش های سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی, مدیران و کارشناسان استانی این سازمان، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و خبرنگاران و اصحاب رسانه که در فرآیند ثبت جهانی این اثر فاخر همکاری داشتند تقدیر و تشکر ویژه دارم.

وی در پایان با دعوت از خبرنگاران حاضر در این نشست خواست تا به میزبانی استانداری گلستان به این استان سفر نمایند و از ظرفیت ها و جاذبه های منحصر به فرد استان بازدید کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان جنگل چین صنایع دستی و گردشگری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: در غرفه ۴۱ این نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، ظرفیت سرمایه گذاری و توانمندی دو زنجیره ارزش مهم بادام و آبزیان چهارمحال و بختیاری ارائه می‌شود.
منزوی افزود: معرفی زنجیره بادام و آبزیان برای جذب سرمایه گذاران و معرفی به کارآفرینان ارائه خواهد شد.
وی گفت: ۳ هزار مهمان از سراسر دنیا مهمان این نمایشگاه خواهند بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو