Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@06:28:25 GMT

برپایی مراسم عرفه‌ در سواحل خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۶۷۴۹

برپایی مراسم عرفه‌ در سواحل خلیج فارس

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با اشاره به اینکه تکریم امام‌زادگان نمونه بارز عشق و ارادت مرم به اهل‌ بیت و خاندان عصمت و طهارت(ع) است، اظهار کرد: امامزاده سیدنجم‌الدین یکی از امام‌زاده‌های جلیل‌القدراست که مرقد آن بزرگوار در منطقه بشاگرد که یکی از مناطق کوهستانیست زائران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طبق سنت گذشته مردم شهرستان بشاگرد و روستا‌ها و شهر‌های هم‌جوار، پیش از فرارسیدن روز عرفه به این مکان مقدس معنوی می‌شتابند و ضمن برگزاری مراسم و اهدای قربانی مراد خود را از خداوند متعال درخواست می‌کنند.

معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: بقعه امام‌زاده سیدنجم الدین یکی از شلوغ‌ترین اماکن مقدس این استان است که علاوه بر مردم این شهرستان، از شهرستان‌های هم‌جوار از جمله شهرستان‌های نودژ، منوجان، کهنوج، رودان، میناب و حتی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان زوار قابل‌توجهی دارد.

وی افزود: این زوار در روز عرفه جهت زیارت انجام فرایض دینی و مراسم ایام عرفه، عید قربان و عید غدیر به پیشگاه این امامزاده مشرف می‌شوند.

حجت‌الاسلام آزادی ادامه داد: این امامزاده در روستایی به نام «در کلاهو» از توابع بخش مرکزی شهرستان بشاگرد واقع‌شده و متأسفانه به سبب بعد مسافت و صعب‌العبور بودن راه ارتباطی گرچه متولی آن اداره اوقاف و امور خیریه است و لیکن طبق ارادتی که مردم به آن مکان مقدس دارند به‌صورت نسل‌اندرنسل و خودجوش مکان امام‌زاده را محل برپایی محافل معنوی و تبدیل کرده‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مکان امام‌زاده سید‌نجم‌الدین با وجود فاصله هزار کیلومتری تا مرکز استان و بیش از پانصد کیلومتر جاده خاکی و نبود امکانات مناسب از جمله آب و برق‌ و نبود امکانات بهداشتی و رفاهی میزبان بیش از ۵ هزار زائر در روز عرفه است.

معاون فرهنگی‌ ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در پایان اظهار کرد: هرمزگانی‌های غیور مدافعان خلیج همیشه فارس هر ساله مراسم عرفه‌ را در شرق هرمزگان برپا می‌کنند؛ لذا می‌طلبد گروه‌های سخت‌کوش جهادی همراه خیران و دیگر نهاد‌ها وادارات توجه ویژه‌ای جهت ایجاد امکانات و رسیدگی بیشتر به این مکان معنوی داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: عرفه بشاگرد ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر با حضور ۱۰۰ کارگر نمونه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهر برگزار شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهر ضمن تبریک روز جهانی کارگر گفت: پارسال در حوزه تعاون ۳۰۰ کارگر بومی، پیمانکار و شرکت‌های مستقر در این شهرستان معرفی و بیش از ۱۰ شرکت تعاونی در نقاط مختلف ایجاد و راه اندازی شد.
حسن قائدی افزود: همچنین در حوزه مشاغل خانگی مبلغ سه میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به کارآفرینان بومی این شهرستان پرداخت کردیم.
فرماندار شهرستان مهر همچنین بیان کرد: با پیگیری‌های موسوی نماینده مردم شهرستان‌های مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، به زودی ایستگاه فشار افزایی گاز حوزه گازی وراوی با زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ جوان در این شهرستان‌ها به بهره برداری می‌رسد.
حمزه محمدی گفت: شهرستان مهر به دلیل وجود صنایع نفت و گاز نرخ بیکاری کمتر از هفت درصد است که در میان شهرستان‌های فارس از جایگاه خوبی برخوردار است.
در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از ۱۰۰ کارگر نمونه پالایشگاه ها، شرکت‌ها، و ۶ شهرداری شهرستان مهر تجلیل شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله ۳۲۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • خلیج فارس مواج است/احتمال بارش های پراکنده
  • برپایی مراسم روز معلم در آباده
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۲ اردیبهشت