Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@18:47:36 GMT

برگزاری دو مراسم یادبود برای زنده‌یاد علی سمیعی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۷۵۸۵

برگزاری دو مراسم یادبود برای زنده‌یاد علی سمیعی

مراسم‌ یادبودی برای زنده‌یاد علی سمیعی، استاد علوم ارتباطات در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ـ اول و دوم مرداد ماه ـ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود زنده‌یاد علی سمیعی، روز سه‌شنبه ـ اول مرداد ماه ـ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در سالن دکتر حسابی واقع در ساختمان علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مراسم یادبود دیگری برای این استاد فقید در روز چهارشنبه ـ دوم مرداد ماه ـ در قطعه ۳۸ بهشت زهرا (س) بر سر مزار وی (۶۰.۲۴.۳۸) برپا خواهد شد. این استاد فقید ۲۴ تیر ماه درگذشت و ۲۷ تیر ماه در سکوت خبری به خاک سپرده شد.

علی سمیعی متولد دوم اردیبهشت ماه ۱۳۱۴، از پیشگامان علم ارتباطات در ایران بود. زنده‌یاد سمیعی پس از اخذ مدرک دکتری در سال ۱۳۵۵ ‪ به ایران بازگشت و در مدرسه خدمات گردشگری به تدریس مشغول شد. بعدها که دانشگاه علامه از تجمیع این مدرسه و دیگر حوزه‌ها تاسیس شد، استاد تا سال ۱۳۸۲ در این دانشگاه و تا چند سال قبل هم‌چنان در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد مشغول به تدریس بود. او جزو اولین اعضاء هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و از نخستین استادان همکار دکتر معتمدنژاد در دانشکده علوم ارتباطات بود. «فلسفه سیاسی ارتباطات» جزو کرسی‌های درسی استاد سمیعی برای دانشجویان علوم ارتباطات و روابط بین‌الملل بود

دکتر سمیعی به مکاتب انتقادی بخصوص مکتب فرانکفورت علاقه زیادی داشت؛ او به واسطه ادامه تحصیل در آلمان، جزو نخبگانی بوده که در جنبش‌های دانشجویی آلمان در سال ۱۹۶۸ حضور داشت و حتی همراه با دانشجویان آلمانی بازداشت شد. او خاطرات زنده‌ای از این جریان اعتراضی جهانی داشت که این روزها دانشجویان در کتاب‌های تاریخ آن را می‌خوانند.

او جزو انگشت‌شمار استادانی بود که بر «تحلیل گفتمان» و «تحلیل گفتمان انتقادی» اشراف داشت و تاکید می‌کرد: «تحلیل گفتمان انتقادی»، شاخه علمی بین رشته‌ای است که کاربرد زبان و سیاست را بررسی می‌کند و اهالی علوم ارتباطات بهترین افراد برای به کارگیری این علم هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند

لامعی رئیس دانشگاه بیرجند در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه تمدن ساز به عنوان یک الگو باید مدنظر باشد گفت: بحث علم و علم آموزی باتوجه به دو رکن اصلی مکتب امام صادق (ع)، که عقلانیت و فرهنگ است باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه مکتب امام صادق (ع)، کارخانه انسان سازی بود افزود: امیدافرینی، جوان و جوان گرایی و فناورانه سه موضوع محوری شعار سال است که مدنظر دانشگاه نیز هست.

در این مراسم از ۴۰ نفر از اساتید دانشگاه بیرجند هم تجلیل شد

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • (ویدئو) جلوگیری از دف‌نوازی نوازنده زن در مراسم یادبود شهید مطهری