Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا باانگیزه، توان، نیرو‌های آموزش دیده و تجهیزات کافی اقدامات خوبی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر انجام داده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری در بازدید از مرکزعملیات سپکا با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی این مرکز مبارزه و مقابله با توزیع و تولید مواد مخدر است، گفت: اولویت اصلی کار ما در خصوص مقابله با ورود مواد مخدر است که بحمداله اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته در این مجموعه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی که به صورت جدی باعث نگرانی مردم و مسئولان شده است، اعتیاد و ورود مواد مخدر به کشور است، ادامه داد: ایران در همسایگی بزرگترین مرکز تولید و توزیع مواد مخدر قرار گرفته، البته از طریق سازمان‌های بین المللی اقداماتی صورت گرفته، اما نتیجه مشخصی نداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: از زمانی که آمریکا در افغانستان مستقر شده است تولید مواد مخدر نیز رو به افزایش بوده، بنابراین باید به طور جدی با این موضوع مقابله و مبارزه کنیم.

وی تصریح کرد: بحمداله نیروی انتظامی با انگیزه، توان، نیرو‌های آموزش دیده و تجهیزات کافی در مبارزه با مواد مخدر و کشفیات آن اقدامات خوبی انجام داده است.

سردار اشتری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم که ۱۰ تا ۱۵ درصد از کشفیات به واسطه سگ‌های موادیاب و کارشناسان باتجربه بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در خصوص برخورد با باند‌های مواد مخدر کار‌های اطلاعاتی جدی صورت گرفته و طی سال‌های گذشته نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

سردار اشتری با بیان اینکه وجود خرده فروش‌های مواد مخدر یکی دیگر از نگرانی‌های مردم است، گفت: باید از تمام ابزار‌های اطلاعاتی و فنی در این راستا استفاده کنیم و مبارزه نیز ادامه داشته باشد؛ بنابراین لازم است در این رابطه اهتمام جدی داشته باشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در ادامه افزود: طی چند ماهه اخیر ۴۴۸ باند شناسایی شده، اما در این بین وجود خرده فروش‌های مواد مخدر بسیار نگران کننده است باید در این خصوص پیشگیری و برخورد‌های لازم صورت بگیرد تا در جامعه اقدامات اثربخش داشته باشد.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته و امسال معتادان متجاهر و خرده فروشان بسیاری جمع آوری شده اند که این امر منظر شهر را بهتر از گذشته کرده است، اما باید این روند ادامه یابد و شهر از وجود این افراد خالی شود.

سردار اشتری تأکید کرد: باید در این راستا از ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری بهترین بهره را ببریم و لازم است این ستاد از پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرکز سپکا پشتیبانی کند و هماهنگی بین سایر دستگاه‌ها از طریق این ستاد انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: پیش بینی کرده ایم تا سه سا ل. آینده مکان مناسبی برای نگهداری از این سگ‌ها فراهم کنیم. لازم است افرادی که در مرکز سگ‌ها مشغول به فعالیت هستند نیز دارای محیط مناسبی باشند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تأکید کرد: هدف ما برخورد جدی با آسیب‌های اجتماعی است؛ باید با باند‌های مواد مخدر با قدرت برخورد کنیم تا مردم و خصوصا جوانان در معرض این خطرات کمتر قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقابله با مخدر مواد مخدر آسیب اجتماعی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است