Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش آمار غرق‌شدگی طی سال‌جاری اظهار داشت: امسال به دلیل افزایش میزان بارش‌ها، محیط‌های آبی گسترش بیشتری داشته و دسترسی افراد به این فضاها از جمله برکه‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و سدها بیشتر شده و به همین نسبت آمار تعداد افرادی که در این محیط‌ها غرق شده‌اند نیز با افزایش روبه‌رو شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومی در ادامه از فوت ۱۰ نفر بر اثر غرق شدگی در سال‌جاری در استان همدان خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته ۱۸ نفر در استان همدان غرق شدند و این نشان از لزوم توجه بیشتر به خود مراقبتی و توصیه‌های ایمنی در این زمینه دارد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بر لزوم توجه به نصب علائم هشدار دهنده در حواشی سدها، رودخانه‌ها و دیگر محیط‌های آبی تأکید کرد و افزود: شنا کردن در استخر که عمق منظم و فضای ثابت دارد با شنا در دریاچه و رودخانه بسیار متفاوت است و حتی برای افرادی که شناکردن بلد هستند هم خالی از خطر نیست.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مخاطرات شناکردن در مناطق حفاظت نشده توسط هیئت‌های ورزشی و آموزش دوره‌های کمک‌های اولیه به غریق نجات‌ها، مربیان از جمله اقداماتی است که باید در کاهش این قبیل حوادث مورد توجه قرار گیرد.

معصومی استقرار امدادگر هلال‌احمر و امکانات لازم را از جمله الزامات مورد نیاز در محیط‌های مختص شنا کردن برشمرد و عنوان کرد: باید این فرهنگ‌سازی نیز در سطح وسیعی صورت گیرد که مردم از شنا کردن در رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق حفاظت نشده پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: یادگیری فنون اولیه شناکردن، شناخت محدودیت‌های محیط شنا، آموزش کودکان از سنین ابتدایی و آگاهی از عمق آب محیط از جمله مسائلی است که باید مورد توجه افراد و خانواده‌ها قرار گیرد.

کد خبر 4673489

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم

روستای سنقرآباد در شهرستان درگزین استان همدان واقع شده است. وجود گاوداری در این روستا به دو دلیل اهالی را رنجیده خاطر کرده است. به گفته شهروند خبرنگار ما از یک سو این گاوداری در زمین های جنگلی، کشاورزی و در بستر رودخانه بنا شده است و از سوی دیگر آب رودخانه این روستا به لطف گاوداری آلوده گشته است و بوی نامطبوعی از آن ناشی می شود.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلمی وضعیت این رودخانه را به نمایش گذاشته است و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید. تو روستای ما یه گاوداری شش هزار رأسی وجود دارد. اما این گاوداری را روی زمین‌های جنگل بانی و کشاورزی است. بستر این رودخانه آلوده شده و این آب دو سه کیلومتر جاری و جذب زمین می‌شود. آب این رودخانه کاملا آلوده است و گوسفندان ما که از این آب سیراب می شوند و تمام این محیط در معرض خطر است. بوی نامطبوع آبی که از این گاوداری خارج می شود بسیار آزار دهنده است خواهش می کنم رسیدگی کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - همدان

بیشتر بخوانید:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند