Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در جلسه هماهنگی معرفی شهید شاخص سال 98، شهید «سعید اسلامیان» اظهار داشت: این جلسه توفیقی شد در حضور خانواده شهیدان «پرویز، سعید و مسعود اسلامیان» باشیم و دقایقی ویژگی این شهیدان را بیان کنیم.

وی گفت: چند سالی است برای اینکه استفاده بیشتری از شهدا برده باشیم نامگذاری سال را به نام شهدای محترم استان نامگذاری کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امسال شهید استان، شهید «سعید اسلامیان» معرفی شد، افزود: امید است بتوانیم در طول سال در جلسات، همایش‌ها، مراسمات مختلف در مدارس، دانشگاه‌ها و... به زوایای پنهانی از زندگی شهید «اسلامیان» بپردازیم.

وی تصریح کرد: هر سال توفیق شد که بخشی از شهدای استان را معرفی کنیم و خداوند توفیق داد در چند سال گذشته در مرکز و شهرستان‌ها نامگذاری شهدا را داشته باشیم و به برکت شهدا در طول سال یادواره‌ها و مراسمات مختلف برگزارکنیم قسمت‌هایی از زندگی شهدا را عنوان کنیم.

سردار مجیدی عنوان کرد: امسال نیز شهید «سعید اسلامیان» را که از فرماندهان عزیز و بزرگوار لشگر 32 انصارالحسین (ع) بودند به عنوان شهید شاخص سال معرفی شد تا یک باردیگر بتوانیم این شهید بزرگوار را در استان و به نسل جدید انقلاب معرفی کنیم.

وی ادامه داد: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دستور حرکت دوم انقلاب که از مقام معظم رهبری داشتیم زمینه‌ای است که بتوانیم این شهید بزرگوار را معرفی کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: همسر شهید می‌تواند نقش موثری در جامعه به ویژه بین بانوان داشته باشند و اثرگذاری این کار را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه ما بدهکارشهدا هستیم، به بیان شاخصه‌های شهید «اسلامیان» پرداخت و گفت: شهید «اسلامیان» مظهر آرامش بود.

سردار مجیدی با اشاره به نقش مؤثر شهید «سعید اسلامیان» در زمان جنگ عنوان کرد: این شهید بزرگوار در کردستان و پاوه آرامش برقرار کرد و مایه افتخار استان همدان است و یاد و خاطره این شهید عزیز هیچ گاه از ذهن‌ها خارج نمی‌شود.

وی با اشاره به برنامه ستاد کل نیرو‌های مسلح در اعطای درجه به شهدایی که نتوانستند قبل از شهادت درجه خود را دریافت کنند، یادآور شد: ستاد کل نیرو‌های مسلح 13 شهید استان را مشخص کرده تا در برنامه‌ای درجه سرتیپ تمامی شهدا را اعطا کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: همزمان با سالروز عملیات مرصاد در برنامه‌ای درجه شهدا اعطا می‌شود.

هم رزم شهید «اسلامیان» نیز در ادامه این جلسه با اشاره به شاخصه‌های شهید «سعید اسلامیان» افزود: این شهید بزرگوار دارای ویژگی‌های همچون بصیرت، شجاعت، ولایت‌مداری، تکلیف‌پذیری و... بود طوری که این شهید عزیز کودکی نکرد و به فکر مبارزه با ساواک بود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: سردار مجیدی شهید شاخص شهید اسلامیان دفاع مقدس همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی سیرجان معرفی شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست