Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۱۱۰ هکتار از اراضی مرغوب شهرستان ری در بخش‌های کهریزک و قلعه نو زیر کشت بامیه رفته است که پیش بینی می‌شود به طور میانگین در هر هکتار ۱۵ تن محصول بامیه برداشت شود.

وی ادامه داد: خاک حاصلخیز، آب مناسب و اقلیم ری این شهرستان را از گذشته تاکنون تبدیل به یکی از قطب‌های تولید بامیه در استان تهران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با بیان اینکه کشت بامیه به طور متوسط در هر هکتار نیاز به سه کارگر دارد، افزود: کشت این محصول موجب ایجاد اشتغال برای ۳۳۰ نفر به صورت مستقیم شده است که این آمار در زمان‌های کاشت و برداشت افزایش نیز می‌یابد.

وی یادآور شد: قرار گرفتن شهرستان ری در کنار بازار بزرگ مصرف سبزی و صیفی جات از جمله بامیه باعث شده کشاورزان برای کشت این محصول رغبت بیشتری از خود نشان دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

۳۲۱۸/‏۶۰۰۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر