Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:28:21 GMT

500 کانون مساجد گیلان؛ مجری طرح اوقات فراغت

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۰۷۳۲

500 کانون مساجد گیلان؛ مجری طرح اوقات فراغت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر 917 کانون در مساجد شهری و روستایی هر 16 شهرستان استان فعال است،‌ اظهار کرد: 60 درصد کانون‌های مساجد گیلان روستایی هستند.

وی از ثبت‌نام بالغ بر 46 هزار نفر در سامانه «بچه‌های مسجد» در گیلان خبر داد و افزود: در تابستان امسال 500 پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد استان با محوریت آموزش‌ قرآن و احکام برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با تاکید بر لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، نقش مهم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق این امر را یادآور شد و تصریح کرد: استفاده بهینه از اوقات فراغت موجب توانمندسازی جوانان و نوجوانان می‌شود.

این کارشناس دینی اوقات فراغت را فرصتی مناسب جهت تقویت بنیه‌های دینی و اعتقادی و علمی و فرهنگی دانش‌آموزان دانست و گفت: باید از فرصت حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد استفاده و برنامه‌های جذاب، نوآور و مفرح با بهره‌گیری از فضای معنوی مساجد برای آنان اجرا کنیم.

وی غنی‌سازی اوقات ارزشمند نوجوانان و جوانان، توانمندسازی اعضای کانون‌ها، ایجاد حلقه‌های انسجام در بین نوجوانان و جوانان جهت آشنایی و تشریک مساعی در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی در طول سال با محوریت مساجد و شناسایی افراد مستعد و متخصص جهت جذب به عنوان اعضای فعال کانون‌های را از جمله اهداف برنامه‌های اوقات فراغت دانست.

رضوانی‌نژاد برپایی کلاس‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را از دیگر برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: 850 مربی با بیش از یک‌هزار و 250 فعالیت در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان همکاری دارند.

وی با بیان اینکه امسال برای بیش‌ از 32 هزار و 500 نفر در مقاطع سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان جهت شرکت در برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد:‌ این برنامه‌ها با محوریت تامین و آموزش محتوا بر مبنای قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی افراد تحت پوشش در مسائل فرهنگی و اجتماعی، رسانه و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی، فعالیت‌های اجتماعی، جهادی و امور خیریه، هنرآموزی و هنروری، اجرای مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی و برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و فرهنگی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان طرح اوقات فراغت بچه های مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند

دیگر خبرها

  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی