Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کاروان کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی آمریکا اواخر هفته گذشته از عراق وارد سوریه شده تا آن را به دست نیرو‌های کُرد برساند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک وبگاه عبری‌زبان خبر داد که اواخر هفته گذشته یک کاروان نظامی آمریکایی محموله‌های سلاح را از عراق به سوریه و به دست نیرو‌های دموکراتیک رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه خبری عربی الیوم، وبگاه «آی. ام. ان» نوشته که نیرو‌های کرد در حالت آماده‌باش قرار دارند و معتقدند که ارتش ترکیه برای حمله نظامی به شهر‌های «منبج» در شمال شرق حلب و «تل ابیض» در شمال رقه در حال برنامه ریزی است.

ائتلاف آمریکایی ماه گذشته نیز یک کاروان حامل سلاح را از کردستان عراق به حومه استان حسکه در شمال شرق سوریه ارسال کرد. این محموله حاوی ده‌ها خودرو و کامیون و تانکر‌های سوخت و دیگر خودرو‌های لجستیکی بود.

در چهار سال گذشته ائتلاف آمریکایی ده‌ها کاروان کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی به سوریه ارسال کرده که شامل بیش از ۱۴۰۰ کامیون می‌شود که بخش بزرگ این کمک‌ها به دست نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) رسیده است.

اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به این کمک‌ها در ۱۴ خرداد گذشته با انتقاد از حمایت آمریکا از کرد‌های سوریه گفته بود: «واشنگتن به تروریست‌ها سلاح و تجهیزات می‌دهد و در حالی که ما خواستار خرید همین تسلیحات هستیم حاضر به فروش آن نیست.»

او در تاریخ نهم فوریه گذشته (۲۰ بهمن ۹۷) نیز گفته بود که آمریکا کاروان کاروان سلاح به دست کرد‌های سوریه می‌رساند، اما به توافقات فروش سلاح به ترکیه پایبند نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاروان نظامی ارتش آمریکا اشغال عراق جنگ سوریه بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • «وعده صادق» و شکستن هژمونی آمریکا