Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جهاد کشاورزی استان با همکاری استانداری و دیگر دستگاه اجرایی زمین‌های کشاورزی سیل زده این استان از آب تخلیه کرده و در ۱۳۰ هزار هکتار اراضی دچار سیل کشت تابستانه انجام شده است.

وی افزود: ۴۳۰ هزار برنامه کشت تابستانه داریم که با توجه به وضعیت مناسب آب تا کنون ۱۷۲ هزار شلتوک کشت شده که قسمت عمده آن در اراضی سیل زده است و با تولید مناسب مواجه و درآمد کشاورزان بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگلوایی ادامه داد: معادل ۱۶ هزار درخواست پرداخت خسارت از طرف کشاورزان برای رسیدگی به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها رسیده که ۸ هزار پرونده برای کمک‌های بلاعوض با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان و حدود ۲۲۰ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه به استان ارسال و ۶ هزار پرونده تأیید شد که بخش عمده آن وارد سامانه شده است و ۴۷۶ مورد پرداختی بلاعوض، معادل ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی مخاطراتی را برای مصرف کننده دارد که باعث بخشی از بیماری‌های شایع می‌شود در کشور ۴ میلیون و ۳۰۰ تن نیاز مصرفی است اما در کشور ما ۲ میلیون و ۸۰۰ تن استفاده می‌شود.

لزوم مدیریت استفاده از کود های شیمیایی در کشاورزی

این مقام مسئول ادامه داد: باید با نظارت طوری عمل شود تا مصرف کودهای شیمیایی و سموم مدیریت شوند و فقط در زمان موارد ضروری و به میزان توصیه شده و از سموم کم خطر استفاده شود و برای استفاده از کودها باید آزمون خاک انجام شود و همچنین باید شرایطی فراهم شود تا هزینه تولید محصول سالم نسبت به محصول عادی کاهش قیمت یابد.

وی افزود: اگر در صادرات محصولات استاندارهای مورد نظر کشورهای هدف رعایت نشود، محصولات را برگشت خواهند داد و باعث لطمه زدن به بازارهای هدف و به نوعی کاهش صادرات را به دنبال دارد که به تولید کننده و کشاورز خسارت وارد می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها